سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی برای همه از کودک تا بزرگسال

مدیرعامل انتشارات به‌نشر از اجرای برنامه‌های متفاوت و متنوع این انتشارات به‌مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: امسال علاوه بر تنوع موضوعی، برای گروه‌های مختلف سنی برنامه تدارک دیده شده تا ذائقه‌ها و سنین مختلف بیشتری را در بر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسین سعیدی، به تشریح برنامه‌های این انتشارات در هفته کتاب پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال با مشارکت فعال مجموعه‌های مختلف فرهنگی ازجمله سازمان آموزش و پرورش، حوزه علمیه، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و شهرداری تهران و مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نقد و بررسی کتاب «رهایم نکن» ادامه داد: این برنامه سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه همزمان با نخستین روز از هفته کتاب که به نام «کتاب، کودک و نوجوان و دانش‌آموز» نام گرفته است، با حضور قدرت‌الله صلح میرزایی، نویسنده اثر و دکتر مهدی سیم ریزدر فروشگاه مرکزی به‌نشر (خیابان امام خمینی مشهد) ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

سعیدی از برگزاری اختتامیه پویش «کتابخوانی خانواده» در فروشگاه مرکزی به‌نشر با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: این برنامه ۲۴ آبان ساعت ۱۰ برگزار می‌شود؛ همچنین در همین روز ساعت هشت و سی دقیقه، نقد و بررسی کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» با حضور اعظم عظیمی، نویسنده اثر، اعظم رحمت‌آبادی، مسئول پژوهش مکتب نرجس و زهرا تهرانیان، معاون پژوهش واحد بین‌الملل مکتب نرجس و جمعی از استادان حوزه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مکتب نرجس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سومین روز از هفته کتاب، نشست نظری «رمان دینی و پایان رابطه» ۲۵ آبان ساعت ۱۰ با اجرای روزبه ساعتچی و حضور آمنه پازکی، به‌عنوان کارشناس و محقق و جمعی از نویسندگان در فروشگاه به‌نشر روبه‌روی در اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

سعیدی گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقاومت و جنایات رژیم اشغالگر در غزه، نشست «رسانه و مقاومت» همراه با رونمایی از چاپ دوم کتاب «غزه این سو و آن سوی مرز» با حضور محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس و مسعود سنجرانی مترجم کتاب غزه، شنبه، ۲۷ آبان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در فروشگاه مرکزی به‌نشر واقع درخیابان امام خمینی مشهد برگزار می‌شود.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به برگزاری نقد و بررسی کتاب «رحمت حکیمانه؛ بررسی شبهات خشونت در اسلام» افزود: این مراسم ۲۷ آبان همزمان با ششمین روز از هفته کتاب با حضور نویسنده اثر دکتر هادی وکیلی و دکتر باغستانی به‌عنوان منتقد و جمعی از نویسندگان در فروشگاه مرکزی به‌نشر درخیابان امام خمینی (ره) میزبان حضور علاقه‌مندان به علم و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه آخرین روز از هفته کتاب مصادف با ایام ولادت با سعادت حضرت زینب (س) شده است، عنوان کرد: برای سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه جشن ولادت حضرت زینب و نشست تجربه‌نگاری کتاب «عقیله» با حضور نویسنده اثر الهام امین را در نشست ادبی «عصرانه داستان‌نویسان رضوی» در فروشگاه مرکزی به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی (ره) میزبان اهالی قلم و پیشکسوتان عرصه کتاب و فرهنگ است.

از برگزاری پویش «نسل ضد آمریکا» تا اهدای بن خرید کتاب

مدیرعامل انتشارات به‌نشر ادامه داد: انتشار ماهنامه «کتاب رضوی» ویژه هفته کتاب با موضوع محوری «کتاب، امام رضا (ع) و تمدن نوین اسلامی»، برنامه ویژه اهالی گلشهر با محوریت فروشگاه به‌نشر شعبه گلشهر، انتشار هزار قطعه بن تخفیف برای توزیع در برنامه‌های هفته کتاب، تخفیف ویژه هفته کتاب در تمامی فروشگاه‌ها، انتشار تیزر ویژه گزارش اهدای کتاب توسط تولیت آستان قدس رضوی و تولید ۷ بسته ویژه معرفی کتاب و گزارش در فضای مجازی و رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده انتشارات به‌نشر همزمان با هفته کتاب است.

سعیدی از برگزاری ۳ مسابقه ملی شامل مسابقه «نسل ضد آمریکا» با محوریت کتاب «جشن خرگوش‌ها» ویژه نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش، مسابقه «پیرمرد و صندلی» با همکاری فراکتاب و زیارتگاه شهید مدرس و مسابقه سه‌گانه «‌ماجرای دشت مرموز» با همکاری شبکه پویا و شبکه کتاب به همت انتشارات به‌نشر در هفته کتاب امسال خبر داد.

وی عنوان کرد: طراحی و اکران بیلبوردهای شهری در تهران برای ۲۰ کتاب در رده‌های سنی مختلف، معرفی ۳۰ کتاب در فضاهای شهری مشهد و فضای مجازی آستان قدس رضوی، تخفیف ویژه خریداران نسخه الکترونیک در فراکتاب روی تمامی کتاب‌ها (تخفیفات از ۵۰ تا ۸۰ درصد) و قرارگیری جعبه‌های نذرکتاب در فروشگاه‎های کتاب به‌نشر ازجمله برنامه‌های ما است که برای هفته کتاب تدارک دیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها