دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کتاب «راهنمای جامع طراحی فشن» منتشر شد

کتاب «راهنمای جامع طراحی فشن» ترجمه مریم تصدیقی توسط انتشارات فکر نو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «راهنمای جامع طراحی فشن»، تصویری روشن از طراحی فشن معاصر را، در گستره‌ای از شرایط، نظریه‌ها و روش‌هایی ارائه می‌کند که این رشتۀ پویا و به‌سرعت در حال تحول را شکل می‌دهند.

این کتاب که در ۶ فصل تهیه شده، با بررسی جنبه‌های متعدد ماهیت فشن آغاز می‌شود. دیدگاه‌های زمینه‌ای و بحث‌های نظری که به‌طور انتقادی به طراحی فشن می‌پردازند را معرفی کرده و نظریات رایج و موضوعات تأثیرگذار امروزی بر طراحی فشن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل دوم، زبان بصری طراحی فشن و دیدگاه‌های زیبایی‌شناختی مختلف مطرح شده و فیگور فشن معرفی می‌شود. نقش ترسیم و طرح ابتدایی برای انتقال ایده‌ها در قالب‌های دستی و دیجیتالی نیز در این فصل ارائه‌شده است.

فصل سوم، نقش رنگ در طراحی فشن و ارتباط نزدیک فشن با فرهنگ مادی، از طریق شیوه‌های لمسی و پارچه‌هایی که در کار یک طراح فشن نقشی اساسی دارند، را ارزیابی می‌کند.

کارکرد بسیار مهم تحقیق در طراحی فشن و در رابطه با خلاقیت و تحلیل بصری، در فصل چهارم بررسی و ارائه شده است. منابع الهام به‌عنوان نمونه‌هایی از ویژگی بین‌رشته‌ای طراحی فشن نیز ارائه شده‌اند.

فصل پنجم به جنبه‌های فنی طراحی فشن، از ایده تا آماده‌سازی یک نمونۀ اولیه، می‌پردازد. هدف از یک توال / موسلین (نوعی پارچه) به‌عنوان جزئی بسیار مهم از فرآیند نمونه‌سازی طراحی فشن ارزیابی می‌شود.

در فصل آخر، زمینه‌های حرفه‌ای و آماده‌سازی برای کار حرفه‌ای در صنعت بین‌المللی فشن مورد توجه قرارگرفته است که شامل تهیۀ پورتفولیو و نقش‌های شغلی مربوط به طراحی فشن می‌شود.

هر فصل حاوی یک مصاحبۀ مصور با یک فرد حرفه‌ای پیشرو در زمینهٔ فشن است و با فعالیت‌های پیشنهادی، سؤالات بحث و گفت‌وگو و فهرستی برای مطالعۀ بیشتر تثبیت می‌شود.


اگر شما دانشجو، طراح یا تنها علاقه‌مند به فشن باشید، این کتاب می‌تواند علاقه‌مندی شما به طراحی فشن را برانگیخته و مطالعه و دانش شما در این زمینه و این رشتۀ پویا را گسترش دهد.

گفتنی است، کتاب «راهنمای جامع طراحی فشن» ترجمه مریم تصدیقی در ۲۰۰ صفحه توسط انتشارات فکر نو با قیمت ۳۰۰ هزارتومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط