یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
معرفی برترین رستوران‌های کباب ترکی در استانبول

ما ایرانیان نیز نام کباب ترکی را شنیده‌ایم و حداقل یک‌بار مزه آن را امتحان کرده‌ایم؛ اما در سفر به شهر استانبول می‌توانید مزه کباب ترکی اصیل را امتحان کنید. تنها کافی است که با بهترین رستوران‌های کباب ترکی در این شهر آشنا باشید. بدین منظور تا پایان مقاله همراه ما باشید تا در سفر بعدی‌تان به شهر استانبول بتوانید به بهترین رستوران‌های شهر بروید و مزه کباب ترکی اصیل را امتحان کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. جذابیت این شهر به حدی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و شرکت در تفریحات این شهر راهی ترکیه می‌شوند. یکی از بخش‌های جذاب سفر به استانبول امتحان کردن غذاهای ترکی و البته کباب ترکی معروف است.

ما ایرانیان نیز نام کباب ترکی را شنیده‌ایم و حداقل یک‌بار مزه آن را امتحان کرده‌ایم؛ اما در سفر به شهر استانبول می‌توانید مزه کباب ترکی اصیل را امتحان کنید. تنها کافی است که با بهترین رستوران‌های کباب ترکی در این شهر آشنا باشید. بدین منظور تا پایان مقاله همراه ما باشید تا در سفر بعدی‌تان به شهر استانبول بتوانید به بهترین رستوران‌های شهر بروید و مزه کباب ترکی اصیل را امتحان کنید.

انواع کباب ترکی در استانبول

بعد از آنکه بلیط تهران استانبول را خریداری کردید و برای امتحان کردن مزه غذای کباب ترکی به یکی از رستوران‌های خوب این شهر رفتید، احتمالاً در منوی رستوران‌ها با چندین اسم مختلف روبرو می‌شوید که بهتر است تفاوت آن‌ها را بدانید.

در ادامه با انواع اسامی اطلاق شده به کباب ترکی و تفاوت آن‌ها آشنا می‌شویم:

اسکند کباب (İskender): در این نوع کباب ترکی، گوشت را بر روی یک نان که با سس گوجه‌فرنگی و کره آمیخته شده قرار می‌دهند. در کنار آن ماست نیز سرو می‌شود.

ساندویچ اکمک دونر (Sandviç Ekmek Döner): در این نوع غذا، کباب ترکی را درون یک نان قرار می‌دهند و در کنار آن مخلفات مختلفی می‌ریزند و به‌صورت ساندویچ سرو می‌کنند.

تومبیک دونر (Tombik Döner): گوشت کباب ترکی را بر روی یک نان گرد شبیه به ساندویچ همبرگر قرار می‌دهند و مخلفات مختلفی بر روی آن می‌ریزند.

دوروم دونر (Dürüm Döner): این نوع از کباب ترکی را درون نان لواش یا یوفکا قرار می‌دهند. می‌توان به آن کباب ترکی لقمه پیچ گفت. درون این لقمه ترشی، سیب‌زمینی سرخ‌شده، گوجه‌فرنگی، کاهو و پیاز قرار داده می‌شود.

پیلاو اوستو دونر (Pilav Üstü Döner): این نوع از کباب ترکی را همراه با برنج در بشقاب سرو می‌کنند.

لواش اوستو دونر (Lavaş Üstü Döner): کباب ترکی را درون بشقاب قرار می‌دهند و در کنار آن نان لواش می‌گذارند.

پورسیون دونر (Porsiyon Döner): این کباب ترکی را به‌صورت پرسی در درون بشقاب سرو می‌کنند. در کنار آن مقداری نان و مخلفات قرار می‌دهند و می‌توانید با کارد و چنگال آن را میل کنید.

کاشارلی دوروم دونر (Kaşarli Dürüm Döner): یکی دیگر از انواع لقمه پیچ کباب ترکی است که همراه آن پنیر زرد، کاهو، پیاز، گوجه‌فرنگی، ترشی و سیب‌زمینی سرخ‌شده قرار می‌دهند.

بهترین رستوران کباب ترکی در بازار بزرگ

اگر بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید تا در مراکز خرید شهر استانبول نظیر بازار بزرگ به گشت‌وگذار بپردازید می‌توانید بعد از خریدتان به یکی از بهترین رستوران‌های کباب ترکی بنام رستوران «دونرچی شاهین اوستا» بروید. می‌توانید از مغازه‌دارهای بازار بزرگ محل قرارگیری این رستوران را بپرسید تا شما را راهنمایی کنند. در چندقدمی آن بوی خوش ادویه‌هایی که در این رستوران استفاده می‌شود به مشامتان می‌رسد.

در این رستوران تنها کباب ترکی، آن‌هم به یک شیوه خاص، سرو می‌شود و منوی متنوعی ندارد. در این رستوران صندلی و میز وجود ندارد. می‌توانید برای میل کردن غذایتان به یک مکان مناسب در بازار یا اطراف آن بروید.

معرفی برترین رستوران‌های کباب ترکی در استانبول

بهترین رستوران کباب ترکی در بشیکتاش

اگر به محله بشیکتاش استانبول رفتید و هوس امتحان کردن کباب ترکی به سرتان زد به رستوران «دونر کاردنیز» بروید. این رستوران قدیمی بالغ بر ۵۰ سال است که به مشتریانش کباب ترکی ارائه می‌کند. حتماً برای یک‌بار هم که شده این رستوران را پیدا کنید و ساندویچ‌های خوشمزه‌ی آن را سفارش دهید تا مزه اصیل کباب ترکی را متوجه شوید.

نام سرآشپز این رستوران «عاصم اوستا» است. او برای درست کردن ساندویچ‌های خوش‌مزه کباب ترکی در ابتدا وسواس زیادی برای انتخاب گوشت به خرج می‌دهد. سپس گوشت را برش می‌دهد و با استفاده از موادی نظیر ماست، نمک و فلفل آن را مزه‌دار می‌کند.

بهترین رستوران کباب ترکی در نزدیکی برج گالاتا

یکی از بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید در نزدیکی برج گالاتا پیدا کنید، رستورانی بنام «دونرچی اینگینین ییری» است. در این رستوران می‌توانید کباب‌های ترکی بسیار خوش‌مزه‌ای را سفارش دهید. یکی از ویژگی‌های جذابی که در هنگام پخت کباب ترکی در این رستوران به کار گرفته می‌شود، استفاده از آتش هیزمی است. این شیوه از پخت به‌گونه‌ای است که مزه‌ی کباب را بسیار خاص و لذیذ می‌کند. می‌توانید کباب خود را درون بشقاب یا به‌صورت ساندویچ سفارش دهید.

برای مزه‌دار کردن گوشت در این رستوران از مواد زیر استفاده می‌شود:

دارچین

فلفل دلمه

فلفل سیا

نمک

بهترین رستوران کباب ترکی در محله کوزگونچوک

افراد علاقه‌مند به کباب ترکی می‌توانند با خرید تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ به محله «کوزگونچوک» مراجعه کنند تا در یکی از بهترین رستوران‌های سرو کننده کباب ترکی، مزه اصیل این غذا را امتحان کنند. رستوران «متت کوزده دوتر» در این محله یکی از بهترین رستوران‌هایی است که می‌توان در آن غذای لذیذ کباب ترکی را نوش جان کرد.

این محله در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. برای دسترسی به آن ابتدا باید منطقه بزرگ «اسکودار» را پیدا کنید. این محله در این منطقه واقع شده‌است. بعد از گشت‌وگذار در محله زیبای «کوزگونچوک» می‌توانید به این رستوران مراجعه کنید. در کنار غذای اصلی برای شما سالاد و ماست نیز سرو می‌شود. رفتار صمیمی پیشخدمت‌های این رستوران تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زند.

منتظر یک رستوران مجلل با معماری خاص و جذاب نباشید و تمام توقعتان بر روی مزه کباب ترکی این رستوران باشد.

بهترین رستوران کباب ترکی در محله امینونو

محله امینونو استانبول یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر استانبول است. حتماً در سفرتان به این شهر به این محله سر بزنید. ازجمله جاذبه‌های گردشگری این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسجد آبی

بازار ادویه

پل گالاتا

مسجد جدید

مسجد رستم پاشا

مسجد سلیمانیه

بعد از گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های این محله می‌توانید به سراغ بهترین رستوران کباب ترکی آن بروید. نام این رستوران «زومرت بوفه» است. این رستوران در نزدیکی بازار ادویه قرار دارد. از سال ۱۹۶۱ میلادی در حال سرو کباب ترکی به مشتریانش است. پس شک نکنید که تجربه کافی در زمینه طبخ کباب ترکی دارد و می‌تواند یکی از خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی استانبول را به شما ارائه کند.

می‌توانید کباب ترکی خود را به‌صورت پرسی به همراه پوره سیب‌زمینی سفارش دهید. اگر هم به ساندویچ علاقه داشتید، آن را در داخل نان ساندویچی برای شما سرو می‌کنند.

در این شهر رستوران‌های دیگری نیز وجود دارند که مزه کباب‌ترکی‌های آن باعث شده تا در میان شهروندان و استانبول شناخته شوند. در ادامه نام این رستوران‌ها را مشاهده می‌کنید:

دونر بایرام اوغلو

کساب عثمان

انبی دونر

اوبرو کانتین

جمع‌بندی

یکی از لذیذترین غذاهایی که می‌توانید در سفر به استانبول امتحان کنید، کباب‌ترکی‌های این شهر است. رستوران‌های مختلفی در استانبول این غذای خوش‌مزه را سرو می‌کنند؛ اما همه آن‌ها آن‌قدر خوب نیستند که در لیست بهترین رستوران‌های کباب ترکی این شهر جای بگیرند. در این مقاله سعی کردیم چند تا از بهترین رستوران‌های این شهر را که خوشمزه‌ترین کباب ترکی را سرو می‌کنند به شما معرفی کنیم تا در سفرتان بتوانید مزه اصیل این غذای خوش‌مزه را امتحان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها