دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کتاب «جنگ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله» منتشر شد

کتاب «جنگ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله» پژوهش و تالیف هادی قیصریان‌فرد در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «جنگ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله» پژوهش و تالیف هادی قیصریان‌فرد در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

جنگ شهرها یکی از شیوه‌های مؤثر در اِعمال تدابیر نظامی است که با بهره‌گیری از نیروی هوایی، توپخانه‌های دوربرد و گاهی پایگاه‌های موشکی به‌منظور بمباران مناطق عمومی و مسکونی و اقتصادی نیروهای دشمن صورت می‌گیرد. پس از عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ رژیم بعثی عراق میزان حملات خود را به مناطق مسکونی ایران افزایش داد. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات عراق و همچنین بازداشتن دشمن از نقض مقررات بین‌المللی جنگ، به‌رغم میل باطنی، ناچار شد عملیات مقابله‌به‌مثلی را با در نظرگرفتن شرایطی علیه عراق انجام بدهد و در مقابلِ حمله به هر شهر ایران، به شهری در عراق حمله کند. این مقابله‌به‌مثل اصطلاحاً «جنگ شهرها» نام گرفت.

در «جنگ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله» به بررسی پیامدهای مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جنگ شهرها، نقش و رویکرد کشورهای منطقه و حمایت‌های غرب از رژیم بعثی و تأثیرات آن بر سبک زندگی و معیشت مردم به‌ویژه تغییر شکل شهرها به‌دلیل پدیده مهاجرت در ایران پرداخته است.

کتاب «جنگ شهرها در جنگ تحمیلی هشت ساله» پژوهش و تالیف هادی قیصریان‌فرد در ۲۵۷ صفحه به بهای ۲۱۰ هزار تومان در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها