دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
بهترین گیتارهای الکتریک کورت

مپانی کورت در زمینه گیتار الکتریک نه تنها تجربه‌ای طولانی دارد، بلکه تمرکز این کمپانی بر تولید گیتار الکتریک باعث شده تا یک سر و گردن از دیگر برندها بالاتر باشد. در ادامه با تعدادی از بهترین مدل‌های گیتار کورت در رده‌های مختلف آشنا می‌شوید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کمپانی کورت در زمینه گیتار الکتریک نه تنها تجربه‌ای طولانی دارد، بلکه تمرکز این کمپانی بر تولید گیتار الکتریک باعث شده تا یک سر و گردن از دیگر برندها بالاتر باشد. استفاده از متریال مناسب، تیم مهندسین مجرب و متخصص، الکترونیک و کیفیت ساخت درجه یک، همه از ویژگی‌های گیتارهای الکتریک کورت است. این‌ها عواملی است، که باعث شده کورت، انتخاب اول هر نوازنده باشد. در ادامه با تعدادی از بهترین مدل‌های گیتار کورت در رده‌های مختلف آشنا می‌شوید.

Cort CR100

این مدل از گیتار کورت یکی از پرطرفدارترین فرم‌های بدنه را در میان دیگر مدل‌ها دارد؛ لس پال! بدنه لس پال نه تنها ظاهری چشم نواز دارد، بلکه کاملاً ارگونومیک است و نوازندگی با آن راحت می‌باشد. CR100 یکی از مدل‌های فوق العاده سری Classic Rock می‌باشد که از متریال و دیزاینی درجه یک بهره مند است. صدای با کیفیت و گرم از مزایای اصلی این مدل می‌باشد. پیکاپ قدرتمند و کنترل‌های مناسب از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌باشد. Cort CR100 دارای بدنه تشکیل شده از Mahogany به همراه دسته Maple است. در نتیجه صدایی شفاف و گرم در اختیار دارید که حجمی غنی را به شما ارائه می‌دهد. فینگربرد این گیتار از چوب Jatoba تشکیل شده است. به همین دلیل صدای گیتار شما بافت ویژه خود را می‌یابد. Cort CR100 یکی از مدل‌های قدرتمند Cort برای انواع نوازندگان است.

Cort X300

از یک گیتار خوب چه انتظاراتی داریم؟ ظاهر زیبا، متریال عالی و کیفیت ساخت درجه یک. گیتار Cort X300 تمام این ویژگی‎‌ها را در خود دارد! این مدل دارای بدنه از جنس چوب Basswood می‌باشد. این متریال یکی از پراستفاده‌ترین چوب‌ها در ساخت گیتار بوده و صدایی گرم را برای شما به ارمغان می‌آورد. پیکاپ‌های X300 اکتیو بوده و از برند خاص EMG می‌باشند. در نتیجه صدای X300 را به بهترین شکل خواهید شنید. استفاده از چوب Maple در دسته این گیتار باعث شده تا وزن ساز بالانس بهتری پیدا کند و هنگام نوازندگی راحتی بیشتری را برای شما ایجاد نماید.

بهترین گیتارهای الکتریک کورت

علاوه بر آن این مدل دارای فینگربرد Rosewood می‌باشد. این متریال یکی از بهترین چوب‌ها در زمینه ساخت گیتار است و بافت ویژه‌ای به صدای ساز شما می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای X300 بریج Floyd Rose آن می‌باشد که قابلیتی جذاب برای نوازندگان است. استفاده از رنگی خاص و استثنایی باعث شده تا X300 نه تنها کیفیت صدایی بی‌نظیر داشته باشد، بلکه ظاهری بسیار چشم نواز پیدا نماید.

Cort G250DX

این مدل نیز یکی از آن دسته سازهایی است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. این گیتار دارای بدنه از چوب Basswood می‌باشد. Basswood باعث شده تا این مدل صدایی گرم و جذاب داشته باشد. فرم بدنه ارگونومیک این گیتار در نوازندگی شما تاثیر به خصوصی می‌گذارد. از جهتی دیگر این امر نشان دهنده تمرکز مهندسین کورت بر تمامی جزئیات ساز است. دسته این گیتار از چوب Maple تشکیل گردیده است. Maple صدایی شفاف و واضح را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر دسته، فینگربرد این مدل نیز از چوب Maple ساخته شده است.

این امر علاوه بر صدا، به نوازندگی شما کمک می‌نماید و در اجرای تکنیک‌های مختلف کمک آفرین است. تعداد فرت این مدل ۲۲ عدد بوده و دارای بریج 2-point Tremolo می‌باشد. Cort G250DX دارای یک ناب Volume و یک ناب Tone به همراه سلکتور پنج حالته است. پیکاپ‌های Alnico V این گیتار باعث شده تا Cort G250DX از دیگر مدل‌های همرده یک سر و گردن بالاتر باشد.

مشاهده و خرید گیتار الکتریک با تنوع بی نظیر در برند و مدل در فروشگاه اینترنتی سازکالا

Cort KX100

تنها وقتی متوجه کیفیت حقیقی KX100 خواهید شد که نوازندگی با آن را تجربه کنید. بدنه این گیتار از چوب خوش کیفیت Nyatoh تشکیل شده است و دسته آن نیز از چوب Hard Maple تشکیل گردیده است. وزن کاملاً بالانس، صدای زیبا و واضح به همراه الکترونیک حرفه‌ای از مزایای اصلی این گیتار اند. در فینگربرد این گیتار از چوب Jatoba استفاده شده است. Jatoba چوبی بسیار پرکاربرد است که صدایی جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیکاپ‌های این مدل Powersound بوده و صدا را به بهترین شکل برای شما به ارمغان می‌آورند.

بهترین گیتارهای الکتریک کورت

آنچه در این مدل بیش از همه دیده می‌شود، کیفیت صدای درجه یک آن است. علاوه بر آن دیزاین زیبا و چشم نواز KX100 باعث شده تا در نگاه اول مجذوب این گیتار خوش صدا شوید. بر روی این ساز یک ناب Volume و یک ناب Tone تعبیه شده که امکان تنظیم و دسترسی به صدای دلخواه شما را فراهم نموده است. سلکتور این گیتار نیز سه حالته می‌باشد.

Cort CR300

CR300 مدلی دیگر از سری Classic Rock کمپانی Cort است که از پیشرفت‌های قابل توجه‌ای برخوردار می‌باشد. CR300 ساخته شد تا یک گیتار وینتیج استایل و Cut Away باشد و حس یک گیتار وینتیج را ارائه دهد؛ بدون اینکه از قیمت یک گیتار Vintage برخوردار باشد. در نتیجه CR300 صدا، کیفیت و Tone یک گیتار درجه یک را، با قیمتی معقول در اختیار شما قرار می‌دهد. CR300 دارای پیکاپ EMG Retro Active FAT 55 می‌باشد. در واقع به راحتی می‌توان گفت پیکاپ‌های این گیتار یکی از مهم‌ترین مزایای آن است.

استفاده از دو پیکاپ Humbucker باعث شده تا صدایی پرحجم و غنی داشته باشید که سبک‌های مختلف را برایتان پوشش دهد. این گیتار دارای دو ناب Volume و دو ناب Tone می‌باشد. در نتیجه بهتر می‌توانید به صدای مورد نظر دست یابید. متریال مورد استفاده در بدنه این گیتار چوب Mahogany به همراه تاپ Maple می‌باشد. علاوه بر آن دسته این مدل از چوب Mahogany و فینگربرد آن Jatoba است. متریال مورد استفاده در CR300 این گیتار را به یکی از بهترین مدل‌های موجود تبدیل نموده است.

Cort G300 Pro

گیتار کورت G300 Pro پرچمدار جدید سری G کمپانی کورت است؛ یک گیتار خوش استایل با ظاهر و قابلیت‌های مدرن. دیزاین حرفه‌ای، متریال و الکترونیک درجه یک از مزایای اصلی این گیتار اند. بدنه این مدل از چوب American Basswood تشکیل گردیده است. این متریال یکی از پراستفاده‌ترین چوب‌ها در ساخت گیتار می‌باشد که صدایی عمیق و غنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تاپ این گیتار Maple می‌باشد. همچنین از چوب Maple در دسته آن استفاده شده که صدایی شفاف و وضوحی بی نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین گیتارهای الکتریک کورت

همچنین فینگربرد این گیتار نیز از Maple تشکیل شده است. پیکاپ‌های این مدل Seymour Duncan می‌باشد و از نوع هامباکر است. در نتیجه صدایی پرحجم و قدرتمند خواهید داشت که در انواع سبک و ژانرهای موسیقی شما را پشتیبانی می‌کند. سلکتور این مدل پنج حالته بوده و ۲۴ فرت نیز دارد. متریال و الکترونیک این گیتار به همراه کیفیت ساخت بالای آن، G300 Pro را به یکی از بهترین مدل‌ها برای هر نوازنده‌ای تبدیل نموده است.

کمپانی کورت فقط یک شرکت ساده در زمینه تولید ادوات موسیقی نیست. این کمپانی نیازها و سلیقه تمام افراد را بررسی نموده و بر اساس آن بهترین مدل‌های ممکن را طراحی نموده و به بازار عرضه کرده است. در واقع کورت تمام آنچه را که یک نوازنده به آن نیاز دارد درون گیتار خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها