سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
«کتاب‌ زرد» از طراحی جلد شناخته می‌شود

مدیر فروش نشر رایبد گفت: اولین علت بروز لقب «کتاب‌های زرد» از طراحی جلد ناشی است. اصولاً مخاطبان کتاب دو گروه هستند. گروه اول کتاب را صرفاً می‌گیرند که در قفسهٔ کتاب‌هایشان بگذارند و گروه دوم مخاطبانی هستند که کتاب را به‌قصد مطالعه تهیه می‌کنند و طراحی جلد برایشان مهم است.

محمد گنابادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مورد یونیفورم نمایشنامه‌های این انتشارات گفت: باتوجه‌به روند تکراری که بر روی جلد نمایشنامه‌ها وجود دارد و به طور معمول از عکس‌های اجرا بر روی جلد استفاده می‌شود. تصمیم تیم نشر رایبد بر این است که برای نمایشنامه‌ها کارهای گرافیکی و طراحی انجام بدهیم. اگر روند ما بدین صورت پیش رود؛ قاعدتاً یک کار متفاوت‌تر را به انجام خواهیم رساند.

مدیر فروش نشر رایبد با بیان این موضوع که تمام طراحی‌ها و کارهای گرافیکی این انتشارات توسط رسول شکرانی بر اساس محتوای کتاب طراحی شده است؛ بیان کرد: نگاه ویژه نشر رایب، این است که دست از کارهای تکراری بکشیم. ما این ریسک را پذیرفته‌ایم که ممکن است؛ فروش کتاب‌ها زمان زیادی ببرد اما در قبال آن نویسندگان و مترجمان بسیار خوب و قوی را که تابه‌حال از آن‌ها یاد نشده را معرفی می‌کنیم.

وی افزود: اولین علت بروز لقب «کتاب‌های زرد» از طراحی جلد ناشی است. اصولاً مخاطبان کتاب دو گروه هستند. گروه اول، کتاب را صرفاً می‌گیرند که در قفسهٔ کتاب‌هایشان بگذارند و گروه دوم، مخاطبانی هستند که کتاب را به‌قصد مطالعه تهیه می‌کنند و طراحی جلد برایشان مهم است. درنتیجه اگر کتاب نیاز به دیده شدن دارد؛ باید علاوه بر محتوای آن، طراحی جلد حرفه‌ای داشته باشد. این مسئله را باید قبول داشته باشیم که یکی از انتخاب‌های مخاطب برای خرید کتاب طراحی جلدی است که در وهلهٔ اول با آن مواجهه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها