شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
هفت ابزار کاربردی ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام

پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، پل ارتباطی شما و مخاطبانتان هستند. هرچه بک‌گراند و کاور پست‌ها، به ایده‌های ذهنی شما نزدیک‌تر باشد و خلاقیت بیشتری در آن‌ها دیده شود، توجه مخاطبان بیشتری را هم به خود جلب خواهد کرد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، پل ارتباطی شما و مخاطبانتان هستند. هرچه بک‌گراند و کاور پست‌ها، به ایده‌های ذهنی شما نزدیک‌تر باشد و خلاقیت بیشتری در آن‌ها دیده شود، توجه مخاطبان بیشتری را هم به خود جلب خواهد کرد.

اگر پست شما چند اسلاید عکس باشد، عکس اول را به عنوان کاور در نظر میگیریم. اما اگر پست شما به صورت ویدیویی باشد، باید یک عکس طراحی کنید و آن را با یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن ادیت ویدیو به ابتدای ویدیوی خود اضافه کنید. برای اجرای ایده‌های خود به بهترین شکل ممکن، نیاز به ابزارهایی دارید که انعطاف و تنوع بالایی داشته باشند. با این مقاله همراه باشید تا با چند ابزار کاربردی ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام آشنا شویم.

بهترین ابزارها برای ساخت بک‌گراند پست‌های اینستاگرام

تولید محتوای تصویری در اینستاگرام حرف اول را می‌زند؛ زیرا در این شبکه اجتماعی، اغلب افراد تنها به تصاویر و ویدئوهای شما توجه خواهند کرد. فرقی نمی‌کند هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، سرگرم کردن مخاطب باشد یا فروش محصول؛ در هر صورت، این محتواست که کار اصلی را انجام می‌دهد.

در صورتی که می‌خواهید پست‌های شما، بک‌گراندی جذاب، یک‌دست و باکیفیت داشته باشند، بهتر است از ابزارهای زیر استفاده کنید:

-Inshot۱

در صورتی که می‌خواهید با گوشی همراه تولید محتوا کنید، Inshot می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. با این برنامه، می‌توانید به راحتی بک‌گراند تصاویر خود را حذف کنید و هر پس‌زمینه‌ای که می‌خواهید به آن اضافه کنید. در این اپلیکیشن، امکان ویرایش ویدئو، اضافه کردن زیرنویس، افزودن متن به تصویر و اضافه کردن المان‌های گرافیکی به تصاویر خود را خواهید داشت. استفاده از بسیاری از امکانات اینشات رایگان است، اما برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های ویژه آن بهره‌مند شوید، باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

۲. Canva

هفت ابزار کاربردی ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام

اگر یک ابزار همه فن حریف و ساده برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارید، حتماً سراغ کانوا بروید. این ابزار، به شکل نسخه وب و اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های اندروید و IOS در دسترس است. از کانوا می‌توانید برای ساخت بک‌گراند پست‌ها، ساخت هایلایت‌، طراحی استوری، ساخت و ویرایش ویدئوهای کوتاه و طراحی تم اختصاصی برای پیج خود استفاده کنید.

از جمله مزایای بزرگ استفاده از این ابزار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رابط کاربری آن بسیار ساده و برای اغلب کاربران، قابل فهم است.

صدها تم آماده و رایگان برای طراحی پست و استوری اینستاگرام با موضوعات مختلف دارد.

در کانوا می‌توانید تصاویر خود را آپلود کنید یا از منبع تصاویر رایگان این ابزار برای طراحی کمک بگیرید.

این برنامه از بسیاری از فونت‌های رایج طراحی فارسی پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از Canva می‌توانید به طور همزمان تصاویر را ویرایش کنید، به آن‌ها المان‌های متنی و تصویری اضافه کنید و در نهایت، یک پست جذاب اینستاگرامی داشته باشید.

۳- Adobe Express

اگر به دنیای هوش مصنوعی و طراحی سریع و بی‌دردسر علاقه دارید، حتماً باید سری به Adobe Express بزنید. این ابزار، یک محصول جدید از شرکت مشهور Adobe است که به صورت نسخه وب و اپلیکیشن موبایلی در دسترس است. این برنامه، به صورت اختصاصی برای تولید محتوا طراحی شده‌است و در آن می‌توانید انواع محتواهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی را تولید کنید.

در صورتی که قصد دارید برای پست‌های اینستاگرام خود، بک‌گراند جذاب بسازید، این برنامه بسیار به شما کمک خواهد کرد. Adobe Express ابزارهای هوش مصنوعی زیادی دارد که برای حذف بک‌گراند و اضافه کردن تصاویر مختلف به یکدیگر کاربرد دارند. البته توجه داشته باشید که این برنامه، با IP ایران کار نمی‌کند و برای استفاده از آن، باید از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید.

۴- Unfold

هفت ابزار کاربردی ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام

برای اینکه پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامتان جذاب‌تر شوند، می‌توانید برنامه Unfold را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه، چندین تم مختلف برای ساخت پست و استوری دارد. در این اپلیکیشن، می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به بک‌گراندهای آماده مختلف اضافه کنید و یک تم خاص و منحصر به فرد برای پیج خود بسازید.

استفاده از اغلب ابزارهای Unfold رایگان است، با این حال کاربران حرفه‌ای و افرادی که قصد دارند در زمینه تولید محتوا، فعالیت طولانی مدت داشته باشند، می‌توانند نسخه پریمیوم آن را خریداری کنند. با کمک این ابزار، علاوه بر ویرایش عکس و فیلم، می‌توانید یک لینک سایت بیوگرافی برای قرار دادن در بخش Link اینستاگرام خود بسازید.

۵- desygner

در صورتی که طراحی با لپتاپ و کامپیوتر برایتان راحت‌تر است، حتماً سری به desygner.com بزنید. در این سایت، می‌توانید به صورت کاملاً آنلاین پست‌های خود را طراحی کنید. صدها تمپلیت رایگان در این پلتفرم وجود دارد که می‌تواند پست‌های شما را جذاب‌تر کند. همچنین می‌توانید در این برنامه، از صدها تصویر واقعی و گرافیکی رایگان برای ساخت محتوای اینستاگرامی استفاده کنید. دیزاینر هم مانند کانوا، از بسیاری از فونت‌های زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، بنابراین نیازی نیست برای طراحی پست‌های خود نگران باشید.

۶- Fotor

هوش مصنوعی این روزها خیلی از کارها را برای ما آسان‌تر کرده است، یکی از این کارها هم تولید محتواست. Fotor یک هوش مصنوعی بسیار ایده‌آل برای طراحی بک‌گراند پست‌های اینستاگرام به شمار می‌آید. با این برنامه، می‌توانید طرح‌های جدید بسازید، تصاویر را در کنار یکدیگر قرار دهید، افکت‌های ویژه به تصاویر خود اضافه کنید، بک‌گراند تصاویر را حذف و پس‌زمینه‌ای جدید به آن‌ها اضافه کنید، جلوه‌های ویژه به تصاویر خود اضافه کنید و حتی از آن بخواهید برایتان یک تصویر کاملاً منحصر به فرد بسازد. استفاده از تعدادی از ابزارهای موجود در این برنامه، کاملاً رایگان است، اما اگر کاربر حرفه‌ای هستید، بهتر است نسخه Pro را خریداری کنید.

۷- Pixlr

هفت ابزار کاربردی ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام

اگر می‌خواهید طراحی حرفه‌ای، آسان و خلاقانه را تجربه کنید، حتماً سری به Pixlr بزنید. این پلتفرم به صورت نسخه اندروید، IOS و وب در دسترس است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی تصاویر خود را ویرایش کنید، بک گراند جدیدی برای آن‌ها بسازید، اندازه تصاویر را تغییر دهید، بخشی از عکس را حذف کنید، رتوش عکس انجام دهید و از صدها تمپلیت مختلف، برای طراحی پست‌ها و استوری‌های خود کمک بگیرید. این ابزار برای طراحی پست‌های مربوط به فروش محصول بسیار مناسب است؛ زیرا یک مجموعه کامل برای طراحی بک‌گراند محصولات مختلف دارد که می‌تواند به طراحی پست‌های خلاقانه بسیار کمک کند.

تکنیک‌های ساخت بک‌گراند جذاب برای پست‌های اینستاگرام

ابزارها، تنها بخشی از مسیر طراحی هستند. برای اینکه پست‌های جذابی در اینستاگرام بسازید، باید پس از انتخاب ابزار مناسب، خلاقیت و فکر خود را به خوبی به کار بگیرید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. برای ساخت بک‌گراندهای حرفه‌ای در پست‌های خود، چند نکته را در نظر داشته باشید:

رنگ‌های اصلی پیج خود را انتخاب کنید و به آن‌ها پایبند باشید. استفاده از این رنگ‌ها برای ساخت بک‌گراند، باعث نظم و زیبایی پیج خواهد شد.

از بک‌گراندهای شلوغ برای عکس‌های خود استفاده نکنید؛ تصاویر مینیمال و ساده همیشه طرفدار بیشتری دارند.

سعی کنید سوژه اصلی شما با بک‌گراند هم‌رنگ نباشد؛ ایجاد تضاد رنگی بین سوژه و بک‌گراند باعث جلب توجه بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

ساخت بک‌گراند پست‌های اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید محتوا در این شبکه اجتماعی است، زیرا می‌تواند روی ظاهر پیج و هویت برند شما موثر باشد. در این مطلب، چند ابزار بسیار کاربردی برای ساخت بک‌گراندهای متنوع و جذاب به شما معرفی کردیم. امیدواریم این ابزارها، در تولید محتوای خلاقانه به شما کمک کنند.

برچسب ها: اینستاگرام, پست, پروفایل, بازدید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها