سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
رایزنی برای ثبت «روز تبریز» در تقویم کشور/ سالروز فرمان مشروطه و ۲۹ بهمن از کاندیداهای نهایی

آذربایجان شرقی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از رایزنی برای تصویب و نهایی شدن تاریخ دقیق «روز تبریز» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در جلسات متعددی که برای انتخاب روز تبریز برگزار شده، چند تاریخ همچون ۲۹ بهمن و قیام مردم تبریز، ۴ مرداد به عنوان روز اعلام رسمی تشیع در ایران با مرکزیت تبریز و روز ۱۴ مرداد با عنوان سالگرد صدور فرمان مشروطه مطرح شده است.

وی افزود: مسئله نامگذاری روزی به نام شهرها، در شورای عالی انقلاب فرهنگی منتفی شده و تنها برای استانها روزی در نظر گرفته شده است اما با توجه به جایگاه و نقش ویژه تبریز و کنشگری گسترده این شهر در مسائل مختلف کشور، نامگذاری روزی به نام تبریز مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بلاغی گفت: موضوع تعیین یک تاریخ ثابت برای روز تبریز در سال های گذشته چندبار مطرح شده است که هربار به دلایل مختلف ناتمام مانده است.

وی افزود: به‌زودی و با همراهی و همفکری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، یک روز به نام تبریز انتخاب و تثبیت می شود، چراکه نامگذاری روزی به نام تبریز می‌تواند به تعالی هویت تبریز کمک کند.

بلاغی در ادامه سیاستگذاری‌های بلندمدت و هدفمند را از اهداف شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: فرهنگ عمومی به عنوان منشاء تحول‌های بنیادی شناخته می‌شود و مهم‌ترین وسیله حفظ یک جامعه است و امروز کشورهای مختلف نگاه ویژه‌ای به آن دارند، از این رو تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی توسط این شورا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط