یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کتاب «قاقان سواری» منتشر شد

شاهرود- کتاب «قاقان سواری» در حوزه ادبیات کودک و نو نهالان به قلم مرتضی عرب حجی در شاهرود منتشر و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود؛ قاقان سواری نوشته مرتضی حجی مجموعه اشعاری با موضوع ائمه اطهار (ع) به ویژه عشق به امام رضا (ع) و امام حسین (ع) در شاهرود منتشر و روانه بازار شد.

مرتضی عرب حجی نویسنده این کتاب که مورخ فرهنگ فولکلور شاهرود نیز محسوب می شود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را در وادی ادبیات کودک و نونهالان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این کتاب مجموعه شعر با مضامین معنوی است، تاکید کرد: عشق به ائمه اطهار (ع) به خصوص امام رضا (ع) که ما مردم شاهرود افتخار خادمی از زائران ایشان را داریم بخش اصلی کتاب است.

این نویسنده شاهرودی که ده‌ها عنوان کتاب را به نگارش در آورده هدف خود از تدوین قان قان سواری را شناساندن عشق به امام رضا (ع) و خاندان عصمت و طهارت به زبان کودکانه عنوان کرد و گفت: این کتاب با تصویرگری محدثه بهادری تلاش دارد که برای خانواده ها و نونهالان جذابیت ایجاد کند.

عرب حجی همچنین بیان کرد: کتاب «قاقان سواری» داستان سفر زیارت یک کودک را با شعر برای خواننده بیان می کند و این کتاب، با استفاده همزمان از تصاویر هوش مصنوعی برای کودکان جذاب تر شده است.

این نویسنده شاهرودی که به ویژه در شعر و داستان کودک و همچنین ترویج لهجه شاهرودی نیز آثار متعددی دارد پیش از این کتاب هایی مانند روی ریل عاشقی، کیلومتر ۵۹۷، آی مش وحید کجایی، لعل، سلام، موش پنیر دسته هونگ، دوازده به علاوه یک و خلاص، گلی توی گل ها و.. را نیز به چاپ رسانده است.

همچنین این کتاب هفته گذشته در مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و هنرمندان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت در تکیه برنجی شاهرود رونمایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها