شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
نگاه به فرهنگ و ادبیات در هرمزگان به عنوان مسئله‌ای کم اهمیت و غیرضروری است

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: به فرهنگ و ادبیات در هرمزگان به عنوان مساله‌ای کم اهمیت و غیرضروری نگاه می‌شود.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، با گلایه از نوع نگاه غیر فرهنگی به فرهنگ و ادبیات بیان کرد: در گرمای شدید جنوب، نیروهای شاغل در بخش ساختمان سازی و معماری، خدماتی، پالایشگاه‌ها، بنادر و صنایع مشغول به کار هستند چون حضور و فعالیت آن‌ها برای اقتصاد ضروری تلقی می‌شود اما تعطیلی اماکن فرهنگی حاکی از حکایت دردآور دیگری است.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس ادامه داد: تا زمانی که از بالا به فرهنگ به چشم مسئله‌ای کم اهمیت و غیرضروری نگاه می‌شود نباید انتظار بازخوردهای فرهنگی از جامعه داشته باشیم.

والا همچنین افزود: با توجه به کاهش ساعات ادارات در استان هرمزگان و برخی دیگر از استان‌های کشور و تعطیلی تعدادی از روزهای هفته به دلیل افزایش میزان اشعه ماورای بنفش و گرمای هوا، محفل ادبی آفتاب نیز به تعطیلی کشیده شد.

این شاعر و ناشر هرمزگانی در این باره بیان داشت: اگر چه گرمای هوا در روزهای اخیر باعث تعطیلی بسیاری از ادارات شده است اما انتظار بود بخش‌های فرهنگی شهر، به ویژه در ساعات منتهی به شب، خدمات خود را به علاقه‌مندان به ویژه کودکان و نوجوانان ارائه دهند اما متاسفانه این هفته نیز دیدار اهالی محفل آفتاب، به دلیل تعطیلی کتابخانه میسر نشد.

کنشگر حوزه کودک و نوجوان در این باره اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع رسانی در صبح روز برگزاری جلسه اما برخی از کودکان مشتاقانه به کتابخانه عمومی سید احمد خمینی محل دائمی قرار هفتگی آمده بودند که با درهای بسته روبه‌رو شدند.

به گزارش ایبنا، امیر حسین والا مولف، پژوهشگر و تسهیلگر حوزه کودک سال گذشته همزمان با درگذشت پدر بزرگوارشان نیز جلسات «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس را تعطیل نکردند اما امسال به دلیل قطعی برق، گرمای هوا و تعطیلات رسمی، چندین بار پشت درهای بسته کتابخانه عمومی سید احمد خمینی (رحمةالله) گلشهر بندرعباس مانده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها