پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت کاغذ تحریر

کاغذ چاپ و تحریر در هفته ای که گذشت حدود ۳۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشت و هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نگاهی به بازار مواد اولیه حوزه چاپ و نشر در سومین هفته مردادماه نشان‌دهنده افزایش ۳۰ هزار تومانی بهای کاغذ ۷۰ گرمی تحریر چاپ و نشر در بازار است.

کارشناسان حوزه بازار بر این عقیده هستند که این افزایش قیمت به دلیل ایجاد شوک برخی تجار و بنگاه‌های فروش کاغذ است و با شروع ماه شهریور و به‌دنبال افزایش تقاضا برای تولید دفتر و کتاب‌های کمک آموزشی این قیمت‌ها سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

طبق رصد خبرنگار ایبنا از بازار، در هفته جاری وضعیت خرید و فروش انواع ملزومات مورد نیاز چاپخانه‌داران و ناشران نسبت به سه هفته گذشته بهتر بوده و فروشندگان از بازار رضایت نسبی داشتند.

بر اساس این گزارش، امروز پنجشنبه (۲۵ مردادماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار تومان، همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۶۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

کاغذ ۸۰ گرمی اما بدون تغییر نسبت به هفته‌های گذشته در وضعیت ثبات قرار داشت به‌طوری که سایز ۷۰ در ۱۰۰، یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

همچنین مقوا نیز هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است.

در بازار کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رشد ۳۰ هزار تومانی کاغذ تحریر در بازار

در حوزه سایر ملزومات نیز هر کیلو چسب صحافی سرد ایرانی نیز حدود ۸۳ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و بهای زینک دو ورقی چینی نیز به تناسب برند و کشور سازنده حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.

همچنین هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۰ تا ۴۸۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۲ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۶۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

بهای الکل ایزوپروپیل نیز در بازار مواد اولیه برای شستشوی ماشین‌آلات چاپ حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها