شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کتاب «لباس عروس» منتشر شد

نمایشنامه «لباس عروس» نوشته نلسون رودریگز و ترجمه رضا عابدین زاده در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۰۲ صفحه به قیمت ۹۵ هزار تومان به همت انتشارات قطره منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «لباس عروس» نوشته نلسون رودریگز و ترجمه رضا عابدین زاده در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۰۲ صفحه به قیمت ۹۵ هزار تومان به همت انتشارات قطره منتشر شد.

کتاب «لباس عروس» یک نمایشنامه تراژدی با روایتی در سه پرده، توهم، خاطره و واقعیت، یکی از مطرح‌ترین نمایشنامه‌های تاریخ هنر برزیل است.

این اثر که اولین بار در سال ۱۹۴۳ به نمایش درآمد، به عنوان یکی از نقاط عطف تئاتر مدرن برزیل شناخته می‌شود. نمایشنامه «لباس عروس» داستانی پیچیده و چندلایه است که حول محور زندگی زنی به نام «آنا کریستینا» جریان دارد. داستان در سه سطح زمانی گذشته، حال و تخیل روایت می‌شود و بین این سه سطح به صورت پیوسته جا به جا می‌شود. آنا که در یک تصادف خودرو به شدت مجروح شده، در حالی که بین زندگی و مرگ قرار دارد، در ذهنش به بازنگری زندگی گذشته خود و رابطه‌اش با همسر و خانواده‌اش می‌پردازد.

ساختار و سبک این نمایشنامه نوآورانه است و به شکلی غیرخطی روایت می‌شود. رودریگز در این اثر، از تکنیک‌هایی مانند مونتاژ سینمایی، تداخل زمانی و روانکاوی شخصیت‌ها بهره گرفته است. این روش‌های نوین باعث شده که «لباس عروس» به عنوان یکی از اولین نمایشنامه‌های مدرن در برزیل شناخته شود.

این نمایشنامه به موضوعاتی مانند بحران هویت، مرگ، خیانت و مسائل خانوادگی می‌پردازد و با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن، مرزهای نمایشنامه‌نویسی سنتی را گسترش می‌دهد.

نلسون رودریگز با این اثر توانسته است؛ جایگاه خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان برزیل تثبیت کند و تأثیر بسزایی بر نسل‌های بعدی نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها