دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
جشنواره کتابخوانی رضوی جای خود را در کشور پیدا کرده است

فارس- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی مدلی از رویداد فاخر فرهنگی است که جای خود را در کشور پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، نشست هم اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی استان فارس با محوریت سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مهدی مؤمن‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس؛ محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و نمایندگان بیست دستگاه فرهنگی استان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در این نشست با اشاره به اینکه کار فرهنگی اصیل کاری است که هم فرم خوب و هم محتوای غنی داشته باشد، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی مدلی از رویداد فرهنگی است که جای خود را در کشور پیدا کرده و این فرصت بسیار خوبی است.

مؤمن‌زاده با اشاره به استقبال مردم از این جشنواره گفت: تجربه نشان داده، مردم ایران برای اهل بیت (ع)، متفاوت عمل می‌کنند؛ استان فارس و شهر شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان شایسته‌ای برای جشنواره کتابخوانی رضوی خواهند بود.

وی خواستار فعال کردن ظرفیت گروه‌های مردمی در این جشنواره شد و عنوان کرد: مناسبت هایی همچون شروع فصل تحصیلی، روز دانشجو و روز دانش آموز و … در پیش است. باید از این ظرفیت‌ها برای همراه کردن گروه‌های مختلف با این جشنواره استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: امسال سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دوره ششم میزبان این جشنواره بوده است؛ شبکه گسترده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کمک کرد این جشنواره رونق بسیاری پیدا کند.

محمدحسین فیروزی با بیان اینکه ترویج سیره اهل بیت (ع) یک وظیفه فرادستگاهی است، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای ارتباط بیشتر اعضا با کتابخانه‌های عمومی است.

وی به ساختار جشنواره اشاره کرد و گفت: هر سال تغییرات بسیاری در شیوه‌های شرکت و محتوا در این جشنواره ایجاد شده و این مخاطب را به مشارکت در این جشنواره ترغیب می‌کند.

فیروزی کارنامه استان فارس را در برگزاری این جشنواره ملی، درخشان توصیف کرد و گفت: در چند دوره اخیر آثاری از نویسندگان استان فارس در بین منابع جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.

به گفته او، امسال نیز کتاب «سفر به قلعه خورشید» اثر رقیه بابایی، نویسنده شیرازی در بین آثار برگزیده این جشنواره است. همچنین فارس میزبان اختتامیه ملی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

فیروزی وجود بخش جنبی حضرت پیامبر اکرم (ص) در این جشنواره را یک ظرفیت برشمرد و گفت: با توجه به وجود کتاب‌هایی در مورد پیامبر اکرم (ص)، سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی این ظرفیت را دارد که در میان مردم اهل سنت استان فارس نیز مخاطب خود را پیدا کند.

به گزارش ایبنا؛ این دوره با محوریت امام رضا (ع) و بخش ویژه حضرت محمد مصطفی ص) آغاز شده و تا ۳۰ آذر ماه مهلت شرکت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها