یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
رمان «باغ کیانوش» به چاپ نهم رسید

رمان «باغ کیانوش» نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک در آستانه اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» برای نهمین‌بار از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «باغ کیانوش» اولین‌بار در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید و تاکنون ۴۷ هزار نسخه از این اثر روانه بازار نشر شده است.

فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با اقتباس از این کتاب، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باشگاه فیلم سوره تولید شده است که در نخستین روزهای آبان‌ماه، روی پرده نمایش می‌رود.

این فیلم سینمایی به کارگردانی رضا کشاورزحداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد، به تازگی سه پروانه زرین بهترین فیلم، بهترین دستاورد فنی و هنری و جایزه بخش نوجوان را از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرده است.

خلاصه داستان رمان «باغ کیانوش» که برگزیده سوم پانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس شده، از این قرار است که کیانوش، مردی خسیس است که باغ بسیار بزرگی در یکی از روستاهای اطراف همدان دارد. روز عروسی پسر کیانوش، عباس و حمزه که مدت‌ها در انتظار چنین روزی هستند، برای اینکه دلی از عزا در بیاورند به باغ کیانوش می‌روند. در این میان، سالار، دوست عباس و حمزه که از ماجرا خبر دارد کیانوش را در جریان می‌گذارد. کیانوش برای تنبیه عباس و حمزه به آرامی وارد باغ می‌شود و آن‌ها را تنبیه می‌کند و در همین موقع، هواپیمای عراقی که برای بمباران شهر همدان وارد کشور شده است، در آسمان پدیدار می‌شود. هواپیما سقوط می‌کند و خلبان با چتر نجات، میان شاخه‌های درختی در باغ گیر میفتد. در ادامه کیانوش برای نجات خلبان اقدام می‌کند….

این رمان با بازآرایی جدید، ویژه گروه سنی ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و به بهای ۷۵ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط