سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
آموزش خانواده؛ نخستين تجربه مكتوب كارشناس امور خانواده

كتاب «آموزش خانواده» به قلم سيد مهدي موسوي،‌ كارشناس امور خانواده، نگاشته شد،. اين اثر دربردارنده توصيه‌ها و نكات متعددي درباره بهتر زندگي كردن است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مباحث اين كتاب از مرحله آشنايي براي ازدواج آغاز مي‌شود و با تولد فرزند و روش‌هاي تربيت او ادامه پيدا مي‌كند.

موسوي كه نگارش نخستين كتاب خود را تجربه مي‌كند، با بيان اين كه خانواده‌هاي ايراني بايد با مباني و اصول تربيت خانوادگي آشنا شوند، گفت‌: اين كتاب مي‌تواند به نياز بسياري از مادران و پدران خانواده‌هاي ايراني با توجه به نمادهاي بومي پاسخ دهد.

وي ادامه داد: آثاري كه تاكنون در حوزه خانواده منتشر شده‌اند، اغلب ترجمه و مبتني بر تجربه خانواده‌هاي اروپايي و آمريكايي نگاشته شده‌اند و برخي از آنها الگوي مناسبي براي خانواده‌هاي ايراني نيستند. 

موسوي با اشاره به متن روان و ساده اين كتاب اظهار داشت: در اين كتاب به مباني اسلامي توجه شده و‌ از تجربيات برخي مراجعه‌كنندگان مراكز مشاوره استفاده شده است.

وي همچنين به برخي از مباحث كتاب اشاره كرد و يادآور شد: عزت نفس و خودباوري، مقابله با استرس، تفكر خلاق، تفكر مثبت،‌ روش‌هاي شاد زيستن،‌ خودآگاهي، بلوغ، اعتياد و ... هر يك در مبحثي جداگانه مورد بحث قرار گرفته‌‌اند.

وي با بيان اين كه مباحث رشد و تربيت كودك در سرفصلي جداگانه، بررسي قرار شده است، يادآور شد: موضوعاتي مانند حرف‌شنوي، خشونت، خواب ديدن، بهانه‌گيري پرخاشگري، شب‌اداري و ... كودكان نيز در اين فصل جاي دارند.

كتاب «آموزش خانواده» تا دو هفته ديگر از سوي نشر مدير بر پيشخوان كتابفروشي‌ها مي‌نشيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها