یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
تمام مراحل چاپي داوري شود

مدير چاپخانه «نيما» با بيان اينكه برگزاري مسابقات چاپ، انگيزه‌اي براي رقابت سالم در ميان صنعت ايجاد مي‌كند، گفت: براي اينكه داوري‌ها از قوت و انسجام خاصي برخوردار باشند بايد تمام مراحل توليد يك محصول چاپي از طراحي و گرافيك تا چاپ با دقت بررسي شود.\

بهمن پورمند در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: داوران بايد در رسته‌ها و گروه‌هاي مختلف چاپي‌، مراحل توليد محصول چاپي را بررسي و درباره آن اظهار نظر كنند.

وي افزود: نبايد اين موضوع را دور از نظر داشت كه گرافيك موسيقي چشم است و اگر يك محصول قوام خوبي در بحث گرافيكي نداشته باشد، نمي‌توان اظهار نظر خاصي درباره آن انجام داد.

پورمند با اشاره به توجه داوران در بخش ليتوگرافي به مبحث رنگ‌هاي كمكي، يادآور شد: يك ليتوگراف بايد با تكيه بر علم و آگاهي خود در زمينه‌هاي مختلف اين حوزه، زمينه انتخاب بهترين اثر را فراهم كند.

وي تصريح كرد: نتايج و آثار فعاليت‌‌هاي چاپي بايد با انتشار كتابچه آثار برتر به طور گسترده در اختيار فعالان و دست‌‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف چاپي قرار گيرند.

پورمند كه سابقه 45 سال فعاليت در حوزه چاپ را دارد، با تاكيد بر اين كه محصولات چاپي اكنون بايد به سمت افزايش كيفي سوق پيدا كنند، عنوان كرد: در عصر حاضر كه فناوري‌هاي نوين روز به روز در حال گسترش‌اند، اين مسابقات بايد زمينه‌اي ايجاد كنند كه دست‌اندركاران اين صنعت به سمت علم روز سوق يابند.

دهمين دوره مسابقات تخصصي چاپ،‌ بهمن ماه امسال با معرفي آثار برگزيده و تقدير از افراد برتر برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط