سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
تفکیک داوري‌ها عامل اصلی رقابت است

كارشناس حوزه چاپ با اشاره به كاربردي بودن مسابقات تخصصي چاپ، اظهار داشت: در اين مسابقات بايد شرايطي فراهم شود كه بر اساس آن، فعاليت تمامي عوامل و دست‌اندركاران توليد يك محصول چاپي به طور جداگانه داوري شوند.\

كامبيز خالقي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در اين طرح مي‌توان به گونه‌اي عمل كرد كه بر اساس آن نقش عوامل موثر در بهبود كيفيت محصول و پروژه چاپي مشخص شود.

وي ادامه داد: محصول چاپي نيز مانند يك فيلم سينمايي بايد در بخش‌ها و گزينه‌هاي متفاوت بررسي شود تا ارزش كار هر يك از عوامل نمايان شود.

خالقي‌زاده با ارايه مثالي در اين زمينه توضيح داد: اگر كتابي در بخش ليتوگرافي و چاپ ضعيف است، اما در بخش صحافي از قوام مناسبي برخوردار است بايد در بخش صحافي به طور جداگانه داوري شود تا زحمات و تلاش صحاف ناديده گرفته نشود.

وي با اشاره به لزوم توجه به نقش سفارش‌دهنده در پروژه چاپي، يادآور شد: در يك پروژه چاپي نبايد از نقش سفارش‌دهنده كار غافل شويم،‌ انتخاب سفارش‌دهنده در مسابقات چاپ نيز مي‌تواند بر كيفي‌سازي محصولات نقش عمده‌اي داشته باشد.

به گفته خالقي‌زاده، توجه به سه بخش كارآفريني، مديريت پروژه و فرايند محصولات چاپ در مسابقات امسال، نوعي نوآوري و تجربه جديد بود كه مي‌تواند در صنعت چاپ اثرگذار باشد.

وي تصريح كرد: مسابقات علمي و فرهنگي در همه جاي جهان، امري طبيعي‌اند كه با هدف تشويق و ارتقاي سطح كيفي حوزه‌هاي مختلف برگزار مي‌شوند و خوشبختانه در ايران نيز از جايگاه خوب و مناسبي برخوردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها