شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷
«قضا و قدر از دیدگاه اسلام» مكتوب شد

كتاب «قضا و قدر از دیدگاه اسلام» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا حیدرزاده از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. اين كتاب مساله قضا و قدر را در آيات و روايات بررسي مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب در سه بخش به بيان مفهوم قضا و قدر پرداخته و شبهات مربوط به اين مبحث را تحليل مي‌كند. 

بخش نخست اين كتاب كه به تبیین بحث قضا و قدر اختصاص دارد، به ارايه تاریخچه، تعریف قضا و قدر و روایات مربوط به آن پرداخته است و بخش دوم به تحلیل موضوع قضا و قدر اختصاص دارد. این دو فصل به تحلیل فلسفی و همچنین تحلیل نقل‌هاي موجود از قرآن و روایات درباره قضا و قدر می‌پردازند. 

نویسنده در بخش سوم كتاب به بررسی شبهات حوزه قضا و قدر پرداخته است. «تحلیل شبهه جبر و اختیار و نظرات اشاعره و معتزله و امامیه»، «تحلیل شبهه بداء در جهاد و هجرت» و «تحلیل شبهه در قضا و قدر و تحلیل شبهه مخالفت دعا کردن با اعتقاد به قضا و قدر» فصل‌هاي مختلف اين بخشند. 

چاپ نخست كتاب «قضا و قدر از ديدگاه اسلام» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا حیدرزاده، توسط دفتر نشر معارف، در قطع رقعی و با شمارگان 1000 نسخه، 260 صفحه و به بهاي 31000 ريال راهي بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط