سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
افتتاح نخستین كتابخانه عمومی شبانه‌روزی در خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از شبانه‌روزي شدن كتابخانه عمومي شهيد رجايي شهر اهواز با هدف ارتقای سطح مطالعه مفید و کمک به نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری گفت: پس از تصویب طرح شبانه‌روزی شدن، کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز با هدف استفاده حداکثری محققان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان این کتابخانه به صورت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل به ارايه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

وي افزود: این کتابخانه شبانه‌روزی با هدف پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی جامعه و ایجاد فضایی جدید برای محققان و اندیشمندان مرکز استان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید، افزایش خدمات‌دهی به همشهریان و افرادی که در ساعات معمول فرصت استفاده از کتابخانه را ندارند یا به دلیل شرایط خاص متقاضی استفاده در مدت زمان بیشتری از ساعت کاری کتابخانه‌اند، راه‌اندازی شده است.

منصوری با بيان اين‌كه استفاده از خدمات شبانه كتابخانه نيازمند عضوگيري جداگانه است، گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام و ارايه مدارک مورد نیاز، در اين کتابخانه از خدمات آن در 24 ساعت شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

به گفته وي، پس از چند روز از شروع این طرح، تاكنون حدود 80 نفر به عضویت شیفت شب درآمده‌اند.

این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و زیر بنای 950 متر مربع، يكي از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان است و اكنون 11 هزار نفر عضو فعال دارد.

این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی شامل مخزن، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، دیداری و شنیداری، محقاین، کافی نت، نشریات، سالن مطالعه و نمازخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط