سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
عرضه كتاب‌هاي دست دوم؛ بلاي جان كتاب‌هاي دانشگاهي

مدير انتشارات «مسير آموزش» شهر كرمانشاه با انتقاد از فروشندگان کتاب‌های دست دوم گفت: این افراد با داشتن مغازه‌هاي متعدد در یک مركز خريد مستقل در اين شهر، مانع از فروش چاپ جديد كتاب‌هاي دانشگاهي و همچنین تجديد چاپ آن‌ها مي‌شوند.-

اصغر سپهبان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين‌كه بسیاری از دانشجويان شهرستاني قدرت خريد كتاب‌هاي دانشگاهي را ندارند، اظهار كرد: متاسفانه این گروه از دانشجويان با خريد كتاب‌هاي نو در يك ترم درسي و فروش آن در بازار كتاب‌هاي دست دوم اين شهرستان، حق مالكيت معنوي نويسنده كتاب‌هاي دانشگاهي چاپ جديد را از بين می‌برند.

وي افزود: عرضه كتاب‌هاي دست دوم با در نظر گرفتن احتمال خريد بيشتر از اين‌گونه كتاب‌ها از سوي دانشجويان شهرستاني، مانع تجديد چاپ كتاب‌هاي دانشگاهي در طول يك سال مي‌شوند و با وجود اصلاحات، امکان ويرايش و افزودن بخش‌هاي جديد به كتاب‌هاي آموزشي، بازار فروش و استفاده از چاپ جديد كتاب‌هاي دانشگاهي را كاهش مي‌دهند.

مدير انتشارات مسير آموزش با اشاره به ركود بازار فروش كتاب‌هاي عمومي مانند داستان، رمان، شعر و ادبيات در شهرستان‌ها گفت: تنها شانس كتابفروشان شهرستاني روی آوردن به كتاب‌هاي آموزشي بود كه آن هم با وجود بازار داغ كتابفروشان دست دوم، دچار ركود اقتصادي شده است.

سپهبان با اشاره به افزايش قدرت خريد دانشجويان شهرستاني و فرهنگ‌سازي براي استفاده از كتاب‌هاي چاپ جديد به عنوان منبع آموزشي عنوان كرد: بازار كتاب‌هاي آموزشي به ویژه كتاب‌هاي دانشگاهي نبايد با گسترش استفاده از كتاب‌هاي دست دوم از نظر علمي تنزل يابد.

وي درباره راهكار حل اين مشكل اظهار کرد: بهتر است مسولان فرهنگي كشور به فكر رونق كتابفروشي‌هاي شهرستاني باشند و باارايه تسهيلاتي به كتابفروشاني كه كتاب‌هاي نو به چاپ مي‌رسانند، كتاب‌هاي آن‌ها را از خطر بازار كتاب‌هاي دست دوم حفظ كنند.

مدير انتشارات مسير آموزش با اشاره به دو عنوان كتاب چاپ جديد اين انتشارات گفت: كتاب عمومي «اصول حسابداري» براي مقطع كارشناسي و كارداني رشته‌هاي مديريت و حسابداري تاليف كاوه فخرايي، مدير گروه رشته حسابداري دانشگاه علمي كاربري شهر كرمانشاه در قطع رحلي، 312 صفحه و شمارگان هزار نسخه وارد بازار كتاب خواهد شد. 

وي افزود: همچنين كتاب «درآمدي بر اقتصاد اسلامي» با 320 صفحه و شمارگان هزار نسخه نیز تاليف خودم قرار است بعد از اخذ مجوز، وارد بازار كتاب ‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط