یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
نویسندگان توریستی به حوزه نشر آسیب می‌زنند

مدیر اجرایی انتشارات «باغ نی» شهرستان کرمانشاه با انتقاد از نوقلمان بدون دانش که آن‌ها را «نویسندگان توریستی» خواند، گفت: چاپ کتاب نباید ابزار ارتقای موقعیت اجتماعی افراد و نامگذاری ویترینی آنان به اسم نویسنده باشد.-

وحید رنجبر درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که نویسندگان نوقلم بعد از تایید مراحل علمی کتاب خویش از سوی هیات علمی ویژه هر نشر باید اقدام به انتشار آن اثر کنند، عنوان کرد: متاسفانه چاپ کتاب از سوی برخی نوقلمان بدون داشتن محتوا و فقط بر پایه داشتن سرمایه، تا 100 نسخه برای مشهور شدن و کسب موقعیت اجتماعی میان نزدیکان و آشنایان صورت می‌گیرد. 

وی با ارایه پیشنهاد سرمایه‌گذاری شخصی ناشران برای چاپ کتاب‌های پرمحتوا و تنظیم بازار کتاب در شهرستان‌ها و همچنین برای جلوگیری از چاپ کتاب‌هایی که حکم دست‌نوشته را دارند، گفت: بهتر است ناشران با فاصله‌گرفتن از کارهای واسطه‌ای مانند دریافت مجوز و شابک برای چاپ کتاب، به سرمایه‌گذاری شخصی برای تولید کتاب‌های پر محتوا از سوی افراد از جمله نوقلمان اقدام کنند.

مدیر اجرایی انتشارات باغ نی افزود: متاسفانه نوقلمان در بازار کتاب به خوبی هدایت نمی‌شوند و وارد شدن به حوزه‌های ادبیات از جمله داستان‌نویسی و رمان و همچنین شعر به علت نبودن هیات تخصصی محتوایی در سطح انتشارات شهرستانی، فقط کتاب‌هایی را با دستور زبان غلط و بی‌محتوا وارد بازار می‌کنند.

رنجبر با اتنقاد از چاپ کتاب‌های بدون محتوا با وجود غلط‌های املایی فروان بدون ویراستاری مناسب در حوزه علمی و تخصصی گفت: زبانشاسی و رسم‌الخط درست فارسی در چاپ کتاب‌های بیشتر ناشران شهرستانی، رعایت نمی‌شود. 

وی با اشاره به تشکیل انتشارات «اندیشه‌پرداز» از سوی وی در شهر کرمانشاه و همچنین راه‌اندازی سه گروه تخصصی ادبیات، جامعه‌شناسی و فلسفه در این انتشارات، اظهار کرد: در صددم بعد از تایید محتوای کتاب‌ها از نظر علمی و نگارشی، حتی کتاب‌های خوب نوقلمان را با هزینه شخصی منتشر کنم.
 
مدیر انتشارات اندیشه‌پرداز که اکنون دو ماه است این انتشارات را فعال و تاکنون سه عنوان کتاب را چاپ کرده است، افزود: به عنوان یک نویسنده که تاکنون هشت عنوان کتاب را  منتشر کرده‌ام، تصمیم گرفتم با سرمایه‌گذاری شخصی و تشکیل هیات تخصصی در حوزه نشر، کتاب‌های پر‌محتوای نویسندگان بومی را منتشر کنم.

مدیر اجرایی انتشارات باغ نی درباره تعداد کتاب‌های منتشر شده از سوی این انتشارات عنوان کرد: این انتشارات از سال 80 شروع به فعالیت کرد و تاکنون 120 عنوان کتاب را منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط