شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
وزیر ارشاد: اهالی قلم باید با تالیف آثار خوب، اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی کنند

آیین رونمایی از کتاب «صحیفه رضویه جامعه» و پنج کتاب تازه بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) امروز (14 اردیبهشت) در سرای اهل قلم بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مراسم رونمایی از کتاب «صحیفه رضویه جامعه» و پنج کتاب تازه بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) با حضور جمعی از کارشناسان حوزه دین برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم از گردآورندگان، مولفان و مترجمان کتاب «صحیفه رضویه جامعه» و پنج کتاب تازه بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) و همچنین جعفری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) و یحیی طالبیان، رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به دلیل تهیه و انتشار این آثار قدردانی و تشکر کرد.

وی خواستار استمرار حرکت‌های این چنینی شد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر شاهد رونمایی از دانشنامه جامع امام رضا (ع) باشیم و هر مجلد از این دانشنامه که منتشر می‌شود در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنبه پژوهشی پیدا کردن فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بسیار رضایت‌بخش است و باید در این حوزه آثار ماندگارتری تولید شود.

حسینی با اشاره به آثار سیدمحمدباقر موحد اصفهانی افزود: وی نزدیک به 300 عنوان کتاب تالیف و عمر خود را وقف مکتب اهل بیت (ع) کرده است. نیایش‌ها و تسبیح خداوند، درخواست‌های عمومی و خاص جامعه، دعا برای اوقات و زمان‌های خاص همچنین دعا برای خود و دیگران عناوین بخش‌های مندرج در آثار وی را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسوول با بیان این‌که دعا تنها به معنای درخواست کردن از خداوند نیست بلکه جنبه آموزشی نیز دارد، گفت: با مشاهده دعاهای مندرج در صحیفه سجادیه نیز متوجه می‌شویم دعا تنها جنبه درخواست ندارد بلکه جنبه آموزشی دعا نیز کاملا مشهود است. ارتباط دائم برقرار کردن با اهل بیت(ع) به بهانه‌های مختلف و مناسبت‌های متفاوت بسیار مناسب و ارزشمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پنج کتاب تازه بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) گفت: کتاب ترجمه «عوالم العلوم» دربردارنده معجزات امام رضا(ع) است که می‌تواند دستمایه خوبی برای هنرمندان باشد. کتاب «سیاست و حکومت در سیره امام رضا(ع)» که بیانگر جدایی ناپذیر بودن دین از سیاست است.

حسینی در ادامه سخنانش گفت: کتاب «دو پیشوای ملل» نگاه تطبیقی میان حضرت ابراهیم(ع) و امام رضا (ع) دارد. همچنین کتاب «مجموعه مقالات» مجموعه مقالات برگزیده جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را دربردارد. «جایگاه و تاثیر عفاف در تعاملات و ارتباطات در سیره امام رضا(ع)» عنوان کتاب دیگر از این پنج جلد کتاب را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اهانت اخیر وهابیت و حمله آن‌ها به مزار حجربن عدی گفت: این افراد دست نشانده و مزدور هستند و تصمیم دارند میان مسلمانان تفرقه و نزاع بیفکنند. ما در این میان وظیفه داریم که ساکت نباشیم و برای دفاع از اسلام به پا خیزیم. نویسندگان و اهالی فرهنگ باید با تالیف و ارایه آثار درخور و شایسته شخصیت‌های برجسته دین و اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ما در شناساندن چهره‌های فاخر اسلام کوتاهی کرده‌ایم، گفت: جامعه به شناخت این بزرگواران نیازمند است. نه تنها ما بلکه جهانیان مشتاق آشنایی بیشتر با این بزرگواران است. امیدوارم این حرکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) استمرار داشته باشد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد معرفی مکتب نورانی اهل بیت (ع) به جامعه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مراسم از دکتر علی شریفی، دکتر عظیم‌زاده اردبیلی، علی سروری مجد، یحیی طالبیان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی به دلیل فراهم کردن زمینه تدوین و تهیه کتاب «صحیفه رضویه جامعه» و پنج کتاب تازه بنیاد بین‌المللی فرهنگی _ هنری امام رضا(ع) با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا شنبه (21 اردیبشهت) در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط