دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
بعثت 2 کتاب جدید دینی را به بازار فرستاد

‌مدیرمسوول انتشارات بعثت گفت: «انسان در اسلام» و «ترجمه گلچینی از احادیث رسول اکرم(ص) به زبان فرانسوی» دو کتاب جدید انتشارات بعثت محسوب می‌شوند که در حوزه دینی به زیور نشر آراسته شده‌اند.-

محسن میقانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جدیدترین آثار منتشر شده این انتشارات اظهار کرد: کتاب انسان در اسلام نوشته دکتر یحیی بوذری‌نژاد علاوه بر توجه به مولفه انسان‌شناسی در قرآن، به مقوله انسان‌شنـاسی در فرهنـگ اسـلامی از نظرگاه عرفان و حکما هم توجه دارد.

میقانی ادامه داد: متفکران اسلامی هر یک از این دو گروه مختلف تلاش کرده‌اند تا انسان و حقیـقت او را بررسی کنند. در نتیجه، برخی انسان را از جنبه شهودی و حضوری و بعضی او را بـا رویکـرد فـلسـفی بررسی کرده‌اند. همچنین گروهـی دیـگـر، به اندیشه‌های عرفان و فلاسفه، آیات قرآن و روایـات معصومـین(ع) هم توجه داشته‌اند. در نتیجه این بررسی‌ها می‌توان انسان‌شناسی اسلامی را از دو وجهه نگاه قرآن به انسان و نگاه متفکران اسلامی به انسان مورد تدبر قرار داد.

مدیرمسوول نشر بعثت افزود: کتاب انسان در اسلام توسط هدیه افشار ویراستاری و با شمارگان هزار نسخه و قطع وزیری برای علاقه‌مندان به مباحث معرفت شناسی منتشر شده است.

وی همچنین درباره کتاب «گلچینی از احادیث رسول اکرم(ص) به زبان فرانسوی» به عنوان دیگر اثر تازه منتشره از سوی نشر بعثت، اظهار کرد: این اثر دارای سه ترجمه شامل زبان‌های عربی، فرانسوی و فارسی است و حاصل کار میرسعید الله شجاعی محسوب می‌شود.

میقانی اظهار کرد: در این کتاب تنها به ارایه احادیث پیامبر(ص) اکتفا نشده و مقدمه‌ای به زبان فرانسوی برای مخاطب فرانسه‌زبان از زندگی پیامبر اسلام(ص) درج شده است.

وی گفت: همچنین در این کتاب، احادیث از زبان عربی به فارسی و فرانسوی برگردان شده‌اند.

مدیرمسوول نشر بعثت ادامه داد: این اثر با شمارگان هزار نسخه، در 128 صفحه و قطع رقعی روانه بازار نشر شده است. 

به گفته وی، در مقدمه مترجم کتاب آمده است: «به­واسطه­ وجود فطرت­ الهیه ­در نهاد انسان­، جست­وجو و تشخیص راه رستگاری برای بشریت همواره از مسایل اصلی است، ولیکن طی مراحل نیل به­سعادت­ بی­شک دشوارتر است­. از این­رو، در کنار توجه و عمل به­دستورات خداوند متعال که به­روشنی مسیر رسیدن به­ فرجام نیک را برای انسان تبیین فرموده­، ­نیاز است که همواره به کردار و گفتار ابرار به­عنوان الگو توجه شود­. برای ما مسلمانان پس از قرآن­­کریم­، بالاترین کلام­، احادیث و سخنان­ رسول­ اکرم(ص­) و نصایح آن حضرت می­باشد­. با توجه به این مهم­، این حقیر به­ظرفیت و بضاعت خود گلچینی از احادیث آن بزرگوار را انتخاب نموده و ­به­همراه شرح مختصری از ­زندگانی پر برکت ایشان به زبان فرانسوی ترجمه نموده­ام ­که در این مجموعه تقدیم می‌کنم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط