یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۳
شهرداري‌ها 115ميليون ريال به كتابخانه‌هاي چهارمحال و بختياري پرداخت كرده اند

ظرف 15 روز از ابتداي سال جاري،‌ شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري 114 ميليون و 800 هزار ريال بابت بدهي خود به كتابخانه‌ها پرداخت كرده‌اند. اين مبلغ، معادل 80 درصد وجه واريز شده در سال گذشته است./

سياوش ميرزايي، مديركل امور كتابخانه‌هاي عمومي استان چهارمحال و بختياري،‌ در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر توضيح داد: از اين مبلغ، 50 ميليون ريال از سوي شهرداري بروجن و 30 ميليون ريال از سوي شهرداري شهركرد پرداخت شده است. همچنين شهرداري‌ سامان با واريز 30 ميليون ريال و نيز شهرداري فلاورد با چهار ميليون و 800 هزار ريال به حساب انجمن شهر خود، در تامين بخشي از منابع مالي كتابخانه‌هاي استان سهيم شده‌اند.

ميرزايي‌ خبر داد: صبح ديروز اولين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي استان چهارمحال و بختياري با حضور مسوولان دبيرخانه‌هاي انجمن‌ شهرستان‌ها برگزار و طي آن مقرر شد با توجه به ابتكار مقام معظم رهبري در نامگذاري سال جديد به عنوان « نوآوري و شكوفايي»، در ترسيم چشم‌انداز يك ساله كتابخانه‌هاي چهارمحال و بختياري به پويايي در اداره كتابخانه‌ها توجه خاص شود.

اين مدير كل با تاكيد بر اينكه همكاري هرچه بيشتر با خانه كتاب استان براي ورود تازه‌هاي كتاب به كتابخانه‌هاي عمومي در كنار افزايش اعضاي فعال، محور اصلي برنامه اداره كل امور كتابخانه‌ها در سال جاري قرار گرفته است، گفت: در جلسه ديروز مقرر شد تمام كتاب‌هاي اهدايي به خانه كتاب شهرستان‌ها در اختيار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مربوط قرار گيرد و آن اداره، تامين نياز كتابخانه‌هاي شهرستان را در اولويت ارسال كتاب قرار دهد. همچنين قرار بر اين شد كه هر كتابخانه از محل درآمد خود، در خريد كتاب‌هاي مورد نياز سهيم شود.

وي عضويت منصور كريميان، مدير سازمان صدا و سيماي چهارمحال و بختياري را در انجمن كتابخانه‌هاي عمومي، فرصتي براي استفاده از پرمخاطب‌ترين رسانه جمعي استان در راستاي اعتلاي اهداف فرهنگي امور كتابخانه‌ها عنوان كرد و اظهار داشت: چشم انداز يك ساله كتابخانه‌هاي چهارمحال و بختياري اميدوار كننده به نظر مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط