چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
اهدای هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی سلطانیه در زنجان

عبدالحسین بختیاری، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر استان زنجان با اشاره به برپایی چهارمین جشنواره اهدای کتاب در استان زنجان گفت: در طول بیست و یکمین دوره هفته کتاب هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه در زنجان اهدا شد.-

 بختیاری در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب 700 نفر عضو کتابخانه عمومی شهرستان سلطانیه شدند. این شهرستان درحال حاضر با جمعیت کمتر از هزار و 500 نفر اکنون دارای شش کتابخانه عمومی روستایی و یک کتابخانه شهری است.

وی با اشاره به تفکیک شهرستان سلطانیه از مرداد ماه امسال از شهرستان ابهر گفت: این شهرستان که تا پیش از این زیر مجموعه  ابهر محسوب می شد که با توجه به نظر وزارت کشور جدا شد  و اکنون دارای اداره کتابخانه ها و مسوولیت مجزاست. این شهرستان با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان می‌تواند با ارتقای فعالیت کتابخانه‌های عمومی در نزدیکی این آثار، مخاطبان را به کتابخوانی ترغیب کند.
 
بختیاری درباره جداشدن شهرستان سلطانیه از ابهر و تاثیر این تفکیک بر فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای این شهرستان گفت: این شهرستان اکنون با 35 هزار نفر جمعیت به ازای هر پنج هزار نفر دارای یک کتابخانه است در حالی که بر اساس استاندارد‌ باید به ازای هر 10 هزار نفر  یک کتابخانه وجود داشته باشد و این آمار از استاندارد  هم بالاتر است.

وی درباره افتتاح کتابخانه علوی روستای یوسف‌آباد شهرستان سلطانیه گفت: این کتابخانه که زمین آن از محل فضاهای مازاد دهیاری روستا تامین شده با اعتبار 30 میلیون تومان در محل یک حمام قدیمی با 100 متر مربع زیربنا واقع  است. این مکان با هشت میلیون تومان هزینه، بازسازی و در اختیار کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار گرفت.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به برپایی چهارمین جشنواره اهدای کتاب در سطح شهرستان سلطانیه گفت: این جشنواره به صورت استانی در کل شهرستان‌ها برگزار شد. هزار جلد کتاب در این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی روستایی  این شهرستان اهدا شد. 

اهدای دو هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان ابهر
وی با اشاره به اهدای دو هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر درجشنواره اهدای کتاب استان زنجان گفت: همچنین همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب دو هزار و 822 نفر به صورت رایگان در کتابخانه‌های این شهرستان عضو شدند.

بختیاری درباره تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر عنوان کرد: 9 کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه مشارکتی در شهرستان ابهر قرار دارد که سه کتابخانه روستایی و شش کتابخانه شهری  هستند. کتابخانه‌های مشارکتی در شهر دیزج و  دو کتابخانه دیگر درحوزه علمیه و زندان شهرستان ابهر قرار گرفتند و کتابخانه مرکزی ابهر با نام علامه طباطبایی اکنون سه هزار نفر عضو فعال دارد.

بختیاری درباره افتتاح ایستگاه های مطالعه در شهرستان ابهر گفت: نخستین ایستگاه این شهرستان همزمان با هفته دولت در بیمارستان امدادی ابهر افتتاح شد و دهه فجر  مسال نیز یک ایستگاه مطالعه دیگر در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود. 

بختیاری با اشاره به وجود 70 روستا در شهرستان ابهر گفت: استان زنجان اکنون دارای چهار کتابخانه سیار است که در شهرستان‌های ایجرود، زنجان، ماه‌نشان و خدابنده تردد می‌کنند و از طریق چهار خودرو کتاب‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌‌دهند. این کتابخانه‌های سیار بهترین روش برای دسترسی به کتاب در روستاهایی با جمعیت پایین‌تر از هزار و 500 نفر جمعیت  هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط