سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
داستان دختری که برای رهایی تلاش می‌کند

نوجوانان در کتاب «نامه‌های راپونزل» نوشته سارا لوئیس هلمز می‌توانند داستان دختری را بخوانند که با نوشتن نامه به صندوق پستی، برای رهایی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «نامه‌های راپونزل» نوشته سارا لوئیس هلمز از جمله رمان‌های نوجوان انتشارات پیدایش است که با ترجمه شهلا انتظاریان راهی کتابفروشی‌ها شده.

نسخه اصلی این‌کتاب که به‌نوعی نسخه امروزی و مدرن افسانه ‌راپونزل محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۷ چاپ شده و برنده نخستین مسابقه قصه‌نویسی اورسلا نوردستروم شده است.
 
در «نامه‌های راپونزل» داستان دختری به نام کیدنس ری بروگان، بیان می‌شود که خودش را راپونزل می‌نامد، چون دختری تنها است. و به دلیل اینکه کسی در خانه نیست تا از او مراقبت کند هر روز باید تا دیروقت در باشگاه تکلیف مدرسه زندانی باشد.
 
این ‌رمان در قالب نامه‌های کوتاهی نوشته شده که راپونزل به یک صندوق‌پستی اسرارآمیز به شماره ۵۶۶۷  می‌نویسد و برای رهایی تلاش می‌کند. این نامه‌ها در ۲ بخش اصلی نوشته شده؛ بخش اول «راپونزل برای رهایی تلاش می‌کند» و بخش دوم، «راپونزل دنبال پایان خوش است». راپونزل منتظر است طلسم پدرش شکسته شود تا شاهزاده افسانه‌ای بیاید و او را از قلعه‌اش نجات دهد.
 
در نخستین نامه‌ راپونزل به صندوق پستی 5667 می‌خوانیم: «اجازه بده صاف سر مطلب بروم. نصف شب است، خوابم نمی‌برد و تو همان نخود زیر تشک منی. این نامه در مورد پدرم، آرون بروگان، است. نامه‌ای را که او می‌خواست برای بفرستد، پاره و مچاله شده در بغل صندلی‌اش پیدا کردم. این جوری نشانی‌ات را فهمیدم (بگذریم که اطلاعات کمی دستگیرم شد چون اسمت را نفهمیدم). از بیشتر نامه سر در نیاوردم چون فقط یک تکه‌اش بود. این را توانستم بخوانم: «... تو راز موفقیت من به عنوان یک انسان و شاعری. به یاری نوشتن روزانه این نامه‌ها می‌توانم دریچه را باز کنم، مشتاق زندگی شوم، آن سیاهی را ...» بقیه‌اش پاره شده بود. کاش زودتر پیدایش کرده بودم. آن وقت بلافاصله برایت نامه می‌نوشتم و می‌پرسیدم چطور نجاتش می‌دهی، چون هفته پیش او دوباره به دام همان طلسم شور افتاد ...»

انتشارات پیدایش، کتاب «نامه‌های راپونزل» را در 192 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 35 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها