چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
اثر «گه‌ڔانه‌وه پاشای ده‌ریا» با موضوع نمایشنامه کوردی در مهاباد مورد تقدیر قرار گرفت

مدیر مسئول انتشارات ژیر در مهاباد گفت: اثر «گه‌ڔانه‌وه‌ی پاشای ده‌ریا» با موضوع نمایشنامه کوردی اثر صلاح گل‌اندامی نویسنده مهابادی در سومین مسابقات کتاب سال استان آذربایجان غربی از سوی داوران شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

یعقوب خضری، مدیرمسئول انتشارات «ژیر» در مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اثر «گه‌ڔانه‌وه‌ی پاشای ده‌ریا» با موضوع نمایشنامه کُردی اثر «صلاح گل‌اندامی» نویسنده مهابادی در سومین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان غربی ازسوی داوران شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

خضری افزود: در دی‌ماه سال گذشته در یک دورهمی نویسندگان و فعالین حوزه فرهنگ و ادب در دفتر انتشارات «ژیر» مهاباد، 7 عنوان کتاب از این نویسندگان حوزه رمان و داستان‌نویسی معرفی شد.

به گفته وی، این 7 عنوان که شامل «به‌ر له‌وه شه‌و بزرینگێته‌وه» با موضوع داستان‌های کوتاه کُردی، «به‌کره و خه‌ونه شینه‌کانی کچێک» با موضوع نمایشنامه موزیکال مکتوب، «گه‌ڔانه‌وه‌ی پاشای ده‌ریا» با موضوع نمایشنامه کُردی، «وه تۆ ئه‌و چیرۆکه بڕوا ده‌که‌ی»، «خه‌زاڵ و هاواڵی منداڵیم»، «مانا ون بوه‌کانی ژیان» با موضوع داستان‌های کوتاه کُردی و «وه‌ختێک کرمی ئاورێشمی باڵ ده‌گرێ» با موضوع داستان‌های کوتاه کُردی است، حاصل تلاش 15 ساله این نویسنده مهابادی است.

خضری افزود: به گفته نویسنده اثر، کتاب‌های «به‌کره و خه‌ونه شینه‌کانی کچێک» و «گه‌ڔانه‌وه پاشای ده‌ریا» یکی از اولین کارهای موزیکال مکتوب در حوزه کودکان است که امسال به‌عنوان اثر شایسته تقدیر در سطح استان آذربایجان غربی انتخاب شده است.

مدیرمسئول انتشارات ژیر در مهاباد در پایان عنوان کرد: علاقمندان به آثار این نویسنده می‌توانند در شهر مهاباد به کتابخانه گزینگ و آگورا، در بوکان به کتابفروشی موکریان، در سنندج به کتابفروشی نالی، در کامیاران به کتابفروشی فرهنگ، در سقز به کتابفروشی هنر و اندیشه مراجعه کنند.

انتشارات «ژیر» در سال 96 تأسیس شده و تاکنون بیش از 40 عنوان کتاب به زبان‌های کُردی و فارسی به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها