دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
رونمایی از «مسیح اسلام» در قم

با حضور معاون فرهنگی مسجد جمکران در قم، از کتاب «مسیح اسلام» نوشته علی قهرمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «علی قهرمانی» خالق کتاب «مسیح اسلام» از جمله نویسند‌هایی است که روایتی داستانی برای عموم مردم از تاریخ اهل بیت (ع) ارائه می‌کند. «فاطمه علی است» کتاب قبلی وی، داستانی در حوزه سبک زندگی، تجربه‌ای در همین حوزه بود که با استقبال مخاطبان 30 هزار نسخه از آن به چاپ رسید.

این نویسنده با همکاری انتشارات جمکران در آستانه عید غدیر، کتاب «مسیح اسلام» را تالیف و روانه بازار نشر کرده است. این کتاب 200 صحفه‌ای حاصل تلاش نویسنده و مطالعه، تحقیق و پژوهش او از 300 منبع اهل سنت بوده است. «مسیح اسلام» عرض ارادتی محققانه و ادیبانه  به ساحت مولا امیرالمومنین (ع) و ذکر فضائل وصی رسول خدا در منابع اهل سنت است.

در مراسم رونمایی از این اثر که در مسجد جمکران و با حضور حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران برگزار شد، حجت الاسلام علی قهرمانی با اشاره به ویژگی‌های «مسیح اسلام» گفت: این کتاب  به خرده روایت‌های داستانی مربوط به دوران صدر اسلام می‌پردازد؛ زمانی که علی (ع) سیزده ساله به عنوان جانشین محمد نبی (ص) انتخاب می‌شود و بیست سال بعد در غدیر خم و حجه الوداع، نبی اسلام رسالتش را با خبر جانشینی آن حضرت تکمیل می‌کند.

وی افزود: کتاب گام به گام در قالب روایات و داستانک و با بیانی ساده و قابل فهم به بیان فضائل علی (ع) در منابع اهل سنت می‌پردازد.

قهرمانی، استفاده مناسب و متقن از منابع شیعه و سنی، رویکرد تقریبی و وحدت بخش حول محور امام علی (ع) و همچنین قلم تاریخی اما خوش‌خوان، «مسیح اسلام» را وجه تمایز «مسیح اسلام» خواند و کتاب را قابل تامل و خواندنی برای عموم محبان و عاشقان مولا دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها