چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
حضور آذربایجان‌غربی با 238 طرح خلاقانه در جشنواره پایتخت کتاب

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی از معرفی 238 طرح خلاقانه کتابخوانی این استان در طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: این امر به منظور شرکت در هفتمین دوره طرح پایتخت کتاب ایران و اجرایی کردن برنامه‌های پیشنهادی و عملی در این حوزه به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه هر سال یکی از شهرهای ایران به عنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی می‌شود، افزود: تعداد کل برنامه‌های استان آذربایجان‌غربی در این طرح 171 مورد از 10 شهر است.

بابازاده ادامه داد: شهرستان میاندوآب با ارسال 153 طرح و بوکان با 4 جز بیشترین و کمترین طرح‌های ارسالی است.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: نقده با ارسال 10 طرح از 7 شهر، خوی 17 طرح از 10 شهر، چایپاره 10 طرح از 10 شهر، ارومیه 15 طرح از 8 شهر، چالدران 5 طرح از 2 شهر، سلماس 7 طرح از 2 شهر، بوکان 4 طرح از 2 شهر، ماکو 7 طرح از 3 شهر، شاهین‌دژ 10 طرح از 4 شهر و میاندوآب 153 طرح از 123 شهر به پایتخت کتاب ایران 1400 ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به جمع استان‌های پیشرو در مقوله کتابخوانی وارد شده است، گفت: از چند سال پیش اقداماتی را در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگ مطالعه شروع کردیم که با معرفی ارومیه و مهاباد به‌عنوان نامزدهای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین حضور ۲ روستا از آذربایجان‌غربی در میان ۲۴ روستای مرحله کشوری روستاهای عشایری کتابخوان، شاهد به ثمر نشستن این فعالیت‌ها هستیم.

این مسئول گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، توجه و تاکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضاهای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم به عنوان یکی از شاخصه‌های برنامه مدنظر قرار گرفته شده است. همچنین امسال برای حفظ سلامتی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کلیه فرایندهای اجرایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین دوره طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها