جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تجدید چاپ «پروتکل‌های دانشوران صهیون» برای نهمین بار

کتاب «پروتکل‌های دانشوران صهیون» به دلیل استقبال بالای مخاطبان برای نهمین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، این اثر ترجمه‌ای از متن عربی کتابی با عنوان «بروتوکولات حکما صهیون» اثر محقق و مبارز پر سابقه فلسطینی «عجاج نویهض» است که در 4 بخش تنظیم شده است.

بخش دوم این کتاب با عنوان «پروتکل‌های دانشوران صهیون» محور اصلی این اثر بوده و سه بخش دیگر نیز در واقع مقدمه و مؤخره‌ای برای شناخت هر چه بیشتر و فهم هر چه عمیق‌تر بخش دوم است. این بخش دربردارنده 24 پروتکل یا سخنانی است که توسط یکی از اکابر یهود و سران صهیونیسم در مجمعی متشکل از دانشمندان و مغزهای متفکر صهیونیسم ایراد شده است.

صهیونیسم چیست؟ ریشه در کجا دارد و از کجا آب می‌خورد؟ بنیان‌گذاران آن کیستند؟ تاریخ آن به چه زمانی باز می‌گردد؟ چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ چه برنامه‌هایی برای سلطه بر جهان دارد؟ تاکنون چه موفقیت‌هایی به دست آورده است؟ پروتکل‌ها به چه منظوری تدوین شده است؟ چگونه این برنامه سری و محرمانه صهیونیسم یا یهودیت جهانی بر‌ملا شد؟ و.... پرسش‌هایی است که کتاب حاضر سعی کرده است به آن‌ها پاسخ دهد.

در اهمیت پروتکل‌های دانشوران صهیون و استقبال گسترده جهانی از آن، همین بس که به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده و تا سال 1958، 81 بار فقط به زبان انگلیسی چاپ شده و تا چاپ هشتادم بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

مطالعه دقیق پروتکل‌ها، به ویژه در کتاب حاضر بینش فرد را نسبت به صهیونیسم و یهودیت و سیاست جهانی به کلی دگرگون می‌سازد و افق تازه‌ای در برابر ذهن و دیده انسان می‌گشاید.

این اثر توسط حمیدرضا شیخی ترجمه شده و محمدرضا مروارید کار ویرایش آن را بر عهده شده است؛ اثر حاضر در قطع وزیری توسط بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها