شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
آثار عاشورايي گنجينه صبا به نمايش درمي‌آيد

موسسه فرهنگي هنري صبا در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني، نمايشگاهي از آثار گنجينه عاشورايي را برپا مي‌كند.اين نمايشگاه كه بخشي از آن شامل 12 تابلو از 12 نقاش معاصر ايران است هر يك تصوير و تجسم كننده يكي از 12بند «محتشم كاشاني» است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه «صبا»، اين موسسه در آستانه برگزاري تاسوعا و عاشوراي حسيني و عزاي عظيم كائنات در مصيبت امام عشق و عاشورائيان، نگارخانه «لرزاده» را تجلي‌گاهي از ابراز ارادت و احساس هنرمندان نقاش خواهد كرد. 

اين نمايشگاه كه بخشي از آن شامل 12 تابلو از 12 نقاش معاصر ايران است به سفارش فرهنگستان هنر ارائه شده كه هر يك تصوير و تجسم كننده يكي از 12بند «محتشم كاشاني» است.
 
ايرج اسكندري، مهدي حسيني، مصطفي گودرزي، حبيب الله صادقي، مرتضي اسدي، زهرا رهنورد، غلامعلي طاهري، عبدالحميد قديريان، صداقت جباري، محمد علي بني اسدي،‌ كاظم چليپا و حسين شناور از جمله هنرمنداني اندكه هر يك پرده‌اي از تركيب‌بند محتشم را بر بوم نشانده‌اند. 

هر يك از اين آثار به لحاظ شيوه، تكنيك و سبك، از ديگري متفاوت است در واقع در تصويرگري روايت «محتشم» از حادثه كربلا با 12 قالب و تجربه متنوع به نمایش در می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها