پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
روایت داستانی دفاع مقدس فرامنطقه‌ای در «عاشقی‌های یک مرمی رسام»

محمدحسن ابوحمزه، نویسنده حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از پایان نگارش اثری جدید با رویکردی جهانی در حوزه ادبیات دفاع مقدس با نام «عاشقی‌های یک مرمی رسام» خبر داد.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) توضیح داد: نگارش این اثر در کارگاه داستان و فیلمنامه شهید آوینی آغاز شده و با محوریت تفحص و شهدای دفاع مقدس و خانواده‌های چشم انتظار نوشته شده است.

ابوحمزه افزود: ابتدای داستان با یک جهش تاریخی هنرمندانه و با یک بازگشت به گذشته با زبان ادبی و روایی به حوادث و رخدادهایی که نامحسوس در آغاز جنگ تحمیلی ‌نقش دارد، می‌پردازد و در ادامه به حمایت تسلیحاتی کشورهای خارجی از جمله اتحاد جماهیر شوروی از متجاوز، ساختار فکری نظامیان ارتش بعث عراق در جنگ، روزمرگی و برخی مشکلات خانوادگی سربازان ارتش بعث عراق اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: حال و هوای شهدای بازمانده در مناطق جنگی، تفحص و جست‌وجو برای یافتن شهدا، بازگشت آنان به خانه پس از سال‌ها دوری و چشم انتظاری مادران، خواهران و همسران شهدا در پایان داستان آمده است.

این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های این اثر گفت: داستان به صورت گروهی با حضور برخی نویسندگان نوشته شده و به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت تبدیل به فیلمنامه را دارد.

وی در پایان گفت: در کارگاه داستان و فیلمنامه که با حضور داستان‌نویسان و فیلمنامه‌‌نویسان برگزارمی‌شود، نگارش هر داستان مجموعه « عاشقی‌های یک مرمی رسام» پس از انتخاب ایده، به یک نویسنده واگذار شده سپس با مشخص شدن چهارچوب کلی کار، اثر به داستان‌نویس سپس به فیلمنامه‌نویس سپرده شده تا به صورت گروهی مورد بررسی، بازبینی و نگارش قرار گیرد. به عبارتی، از شروع تا پایان، جایگاه ایده‌پرداز، داستان‌نویس و فیلمنامه‌‌نویس مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها