یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
«در ازدحام شنبه تهران» را با فناوری واقعیت افزوده بشنوید

«در ازدحام شنبه تهران» شامل 66 غزل عاشقانه و اجتماعی از امین شهلا با فناوری واقعیت افزوده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، امین شهلا متولد 1361 وکیل پایه یک دادگستری  نخستین مجموعه شعر كلاسيک خود، در قالب غزل را روانه‌ بازار کتاب کرد.

امین شهلا، شاعر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره انتشار نخستین کتاب شعرش بیان کرد: شعر برای من از يک الهام شروع می‌شود. اين الهام در هر شرايطی ممكن است رخ دهد. در حين مطالعه يا تدريس، در هنگام رانندگی، در وقت استراحت و يا حتی در دادگاه و در زمان دفاع از موكل! اين الهام می‌تواند، يک مصراع يا يک بيت و يا يک سوژه باشد و من در زمان مناسب، اين الهام را قلم می‌زنم و كامل می‌كنم؛ البته ممكن است منصرف شوم و سوژه را کنار بگذارم.

وی دربارره مضمون اشعارش گفت: تا سال ١٣٩٦ مضمون اكثر شعرهای من عاشقانه بود اما در این تاریخ اتفاقاتی در زندگی‌ام رخ داد كه برای تلطيف فضای ذهنی و روحی خودم در بحران ايجاد شده، به شعر اجتماعی و انتقادی روی آوردم.

شهلا با اشاره به مقدمه كتاب ادامه داد: نيازی ندارد كه شاعر برای شعرهای عاشقانه، سوژه عينی داشته باشد و يا برای شعرهای اجتماعی و انتقادی،حتما در موقعيتی خاص قرار گرفته باشد. شاعر مانند يک كارگردان، شعر را می‌سازد و كارگردانی می‌كند.

                

این شاعر درباره ویژگی‌های کتاب «در ازدحام شنبه تهران» تصریح کرد: این کتاب دو اتفاق ويژه دارد اول اينكه كتاب شعر مصور است و هر شعر با اثر نقاش هنرمند آقای محمد‌جواد پاكروان همراه شده است؛ علاوه‌براین مخاطبان می‌توانند هر غزل را با اسكن qr كد موجود، با صدای شاعر بشنوند. مقدمه این کتاب به قلم استاد عبدالجبار كاكايی نوشته شده و امور مربوط به طراحی و چاپ كتاب را آقاي نويد فلاحت، مديریت کرده است. 

به گزارش ایبنا؛ «در ازدحام شنبه تهران» از سوی انتشارات بريد در ١٢٢ صفحه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها