دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
پوستر دومین کنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان رونمایی شد

پوستر دومین کنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان با حضور مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خوزستان، آیین رونمایی از پوستر دومین کنگره 24 هزار شهید استان خوزستان، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضاه کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سرهنگ محسن خدری، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ولی عصر(عج) خوزستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه کج در این مراسم گفت: مسئولیت کمیته تالیف، تدوین و انتشارات این کنگره ازسوی این اداره کل، افتخاری برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که به یاد و نام شهدا متبرک شود.
 
وی با بیان اینکه خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است، عنوان کرد: هرچند کنگره و یادواره شهدا زیاد در کشور برگزار می‌شود، اما هیچ استانی در دل خود ظرفیت استان خوزستان را ندارد و تنها عامل مهمِ ماندگار در یادواره‌ها، مکتوبات شهدا است.

وی با اشاره به محورهای این کنگره اظهار کرد: در این کنگره تولیدات با موضوع دفاع مقدس، جهاد و شهادت مرتبط با خوزستان در زمینه خانواده ، همسران ، مادران شهدا ، شهدا و رزمندگان ، ایثارگران ، آزادگان ، جهادگران ، جانبازان و شهدای امنیت، مرزبانی، جهادگر، مبارزه  با مواد مخدر، مدافعان حرم سلامت بررسی می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  کلاه کج ادامه داد: دومین کنگره ملی شهدای خوزستان که درسال 1402برگزار می‌شود، متشکل از چند بخش‌ از‌جمله آثار ترجمه شده، خاطرات خودنوشت، فیلم‌نامه، نمایش‌نامه، طرح‌های علمی و پژوهشی، شعر، ترانه و سرود، خاطره، داستان، زندگی‌نامه ، تاریخ شفاهی و کودک و نوجوان است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های  سردار سلیمانی تکریم از خانواده‌های شهدا بود و در هر سفر با دیدار از خانواده‌ شهدا یادگاری از خود برجای می‌گذاشت و امروز سردار پرچمدار جهان اسلام است و به برکت خون شهیدش و نقش‌آفرینی‌های این اسوه مقاومت در بحران‌هایی همچون سیل در خوزستان،  مسئولیت  را در به رشته تحریر درآوردن آثار دفاع مقدس سنگین‌تر می‌کند.

در این مراسم سرهنگ خدری، گفت: مقدمات کنگره ملی شهدای خوزستان از دوسال گذشته برنامه‌ریزی شد، اما به علت محدودیت‌های کرونا این کنگره در سال 1402  برگزار می‌شود.

سرهنگ خدری افزود: در بین کمیته‌های کنگره ، کمیته تالیف و تدوین می‌تواند تا سال‌ها  نقش تاثیرگذار و ارزنده‌ای در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به  نوجوانان و جوانان را ایفا کند.
 
وی با توضیح اینکه دبیرخانه کنگره در بهشت هویزه که مقر پشتیبانی فعالیت بانوان در دوران دفاع مقدس بود،  تشکیل شده است، اظهار کرد: بهشت هویزه تبدیل به دبیرخانه و ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان شد و در این مکان همه افراد مختف به ویژه اصحاب رسانه با  همدلی، همگرایی و هم‌اندیشی می‌توانند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بکوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها