شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
جشنواره روستاها و عشایر در رامهرمز فرصت مغتنمی برای شناسایی ظرفیت کتابخوانی است

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست شورای اداری شهرستان رامهرمز گفت: برگزاری هشتمین جشنواره روستاها و عشایر در روستای دوکوهک رامهرمز فرصت مغتنمی برای شناسایی و کشف ظرفیت‌‎های روستاها در زمینه ترویج کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مجید منادی، سرپرست  معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شنبه (هفتم آبان ماه) در نشست شورای اداری که با حضور فرماندار رامهرمز ، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان و روسای ادارات شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری رامهرمز برگزار شد، بیان کرد: هم‌اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که نوجوانان و جوانان دچار آسیب‌هایی شدند و در چنین موقعیتی مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی بیش از گذشته احساس می‌شود.

منادی با بیان اینکه جامعه امروز نیاز بیشتر به پالایش‌های دینی و فرهنگی دارد، اظهار کرد:   آسیب اصلی جوانان فاصله‌گرفتن از موضوعات دینی و فرهنگی است و هرچند این فاصله ریشه‌ای نیست و اصالت مردم، اصالت شیعی است.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را همان هوایی که تنفس می‌کنیم ، می‌داند و بر همین اساس اهمیت و مسئولیت ما در برگزاری همچون رویدادهایی سنگین‌تر می‌شود. تلاش می‌کنیم با اجرای این برنامه یک خاطره فرهنگی تاثیرگذار در ذهن کودکان و نوجوانان و اهالی روستا رقم بزنیم. تفاوت هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر با دوره‌های گذشته تاکید دولت مردمی و توجه به روستاها است و این جشنواره برای اولین بار در ده روستای برگزیده کشوری برگزار می‌شود.

محمد شهبازی آزاد فرماندار رامهرمز گفت: رامهرمز از دیرباز با وجود شخصیت‌های فرهنگی چون سلمان فارسی دارای سابقه دیرینه‌ای در فرهنگ و هنر بوده است و برگزاری رویداد ملی تجلیل از روستای دوستدار کتاب « دوکوهک» فرصتی برای معرفی ظرفیت فرهنگی و ادبی استان خوزستان و این شهرستان است.

وی ضمن مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان رامهرمز برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این رویداد ،بیان کرد: با توجه به تعداد نویسندگان بالای رامهرمز و نیز انجمن‌های ادبی شناسنامه‌دار همه دستگاه‌ها باید بتوانند سهم خود را برای اجرای این رویداد و توسعه فرهنگ کتابخوانی ادا کنند.

در این نشست عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در حوزه کتابخوانی دغذغه‌مندی و خودجوش بودن کار نقش مهمی دارد و با توجه به تشکیل کتابخانه شخصی به همت مجری طرح در روستای دوکوهک رامهرمز این اتفاق رقم خورد.

حسین‌زاده یکی از موضوعات در رسالت کتابخانه‌های عمومی را در دسترس قرار دادن منابع اطلاعاتی در روستاها بیان کرد و افزود: با توجه به شاخص جمعیتی 2500 نفر امکان تشکیل کتابخانه‌ها در روستاها با مانع همراه است اما ایجاد کتابخانه‌های شخصی و سیار می‌تواند منابع و توزیع عادلانه اطلاعات را در اختیار روستاییان قرار دهد.


به گزارش ایبنا؛ آیین پایانی تجلیل ازروستای دوکوهک سه‌شنبه دهم آبان‌ماه با حضور مدیرعامل خانه کتاب و مسئولان حوزه وزارتی در محل روستای دوکوهک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها