یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کتاب «شب به‌خیر کوچولو» به چاپ نهم رسید

انتشارات سروش، چاپ نهم کتاب «شب به‌خیر کوچولو» به قلم مهشید تهرانی و مرجان کشاورزی آزاد را با تصویرگری محمدحسین صلواتیان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بسیاری از پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند که ارزش قصه‌گویی برای کودکان را می‌دانند؛ اما قصه‌های گفتنی در ذهن ندارند و با داستان‌های کوتاه و مناسب برای کودکان آشنا نیستند. مجموعه حاضر 90 عنوان از این دست قصه‌های کوتاه است که از برنامه «شب به‌خیر کوچولو» در رادیو پخش شده و توجه بچه‌ها را جلب کرده‌اند. اکنون این قصه‌ها در قالب کتاب و به‌صورت یکجا در دسترس علاقه‌مندان است. با این کتاب، در هر خانه‌ای، شب‌ها و روزها طنین آشنا و دلنشینِ «یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچ‌کس نبود...» زمزمه آرامش‌بخش کودکان ایرانی خواهد بود.
 
«شب به‌خیر کوچولو» را مهشید تهرانی و مرجان کشاورزی آزاد با همکاری هم به رشته تحریر درآورده‌اند. مهشید تهرانی که متولد ۱۳۴۴ در تهران و دانش‌آموختۀ رشتۀ ادبیات نمایشی و نیز تئاتر و فیلمنامه‌نویسی است، از سال ۱۳۶۶ وارد کار نگارش برای صداوسیما شد. نویسندگی فیلم‌نامۀ سریال «حیرانی» برای شبکه یک سیما از آخرین کارهای اوست. او اکنون به نگارش رمان مشغول است و از میان کارهایش می‌توان به رمان «ترمه و گلاب» اشاره کرد که برنده جایزه «لیلی» برای بهترین رمان شده است.
 
مرجان کشاورزی‌آزاد متولد مهر ۱۳۴۲در تهران و دانش‌آموختۀ ادبیات نمایشی است. او با نشریات «گنبد کبود» و «آفتابگردان» همکاری داشته و سردبیری و نویسندگی هفته‌نامۀ «دوست خردسالان» را هم برعهده داشته است. کتاب‌های او جوایز متعددی به دست آورده‌اند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به کتاب «یک تکه بلور» (برگزیدۀ هیئت داوران کتاب سال)، «قصه‌های غار» (کتاب سال جشنوارۀ شهید غنی‌پور) و «غیر از خدا هیچ‌کس تنها نبود» (که از سوی کتابخانۀ مونیخ به مجموعه‌کتاب‌های منتخب پیوست) اشاره کرد.
 
انتشارات سروش، چاپ نهم این کتاب را در 351 صفحه مصور، شمارگان 500 نسخه و به بهای 100 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها