شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کتاب کودک «مهمان تازه‌وارد: جغد دانا» منتشر شد

کتاب «مهمان تازه‌وارد: جغد دانا» به نویسندگی جُوان م. دیکنسون و ترجمه عرشیا عالی‌نژاد از سوی نشر برکه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مهمان تازه وارد: جغد دانا» یکی از جلدهای مجموعه «مهمان تازه‌وارد» است که از سوی نشر برکه برای کودکان ۷ تا ۹ سال منتشر و روانه بازار نشر شده است. این اثر را جُوان م. دیکنسون نوشته، لارن اسپارکس تصویرگری کرده و عرشیا عالی‌نژاد به فارسی برگردانده است.

داستان این کتاب در مورد وینستون، جغد دانا و مهمان تازه باغ وحش لو است. طی داستان، شما خواهید فهمید که وینستون، چطور به باغ وحش لو می‌رود و از لو (صاحب باغ‌وحش که یک آلپاکا است) می‌خواهد وظیفه حل‌کردن مشکلات حیوانات در باغ وحش را به او بسپارد. وینستون با مهربانی و دلسوزی به حیوانات باغ وحش گوش می‌دهد، برای حل مشکلات حیوانات می‌کوشد و راه‌حل‌های خوبی را به آن‌ها نشان می‌دهد. او می‌خواهد تمام حیوانات خوشحال باشند. وینستون، جغد دانا نه‌تنها به لو در مدیریت باغ وحش کمک می‌کند؛ بلکه دوست مهربانی است که حیوانات برای حل مشکلات خود روی او حساب می‌کنند. حالا با وجود وینستون، لو خیالش از اینکه جز خودش کس دیگری هم حواسش به اعضای باغ وحش هست، راحت است.

کتاب «مهمان تازه‌وارد: جغد دانا» کتابی درباره مهربانی، همدلی، مسئولیت‌پذیری، حل مشکلات و همچنین آشنایی با حیوانات گوناگون است؛ زیرا در انتهای کتاب، شما حقایق جالب و اطلاعات علمی خوبی را در مورد حیواناتی که در داستان با آن‌ها آشنا شدید و تصاویرشان را دیدید، مثل آلپاکا، جغد، کرگدن، میمون، یوزپلنگ، بوزینه، کوآلا، تمساح، زرافه، طوطی، اسب آبی، آفتاب‌پرست و گورخر می‌خوانید.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

وینستون به ریپ و هنریتا یادآوری کرد وظیفه‌ی او این است که مشکلات حیوانات را حل کند تا همیشه خوشحال باشند.

به آن‌ها اطمینان داد که هیچ حیوانی خانه‌اش را از دست نمی‌دهد و شاید بعضی وقت‌ها نیاز باشد که خانه‌ی خودشان را با مهمان‌های جدید شریک شوند. به آن‌ها یادآوری کرد مهربان بودن با کسانی که زندگی سختی را تجربه کرده‌اند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «مهمان تازه‌وارد: جغد دانا» به قلم جُوان م. دیکنسون، تصویرگری لارن اسپارکس و ترجمه عرشیا عالی‌نژاد در ۴۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۲۵ هزار تومان از سوی نشر برکه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط