یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
هدف «رواق» تربیت نویسنده دینی است

کارشناس ادبی کارگاه‌های آموزش داستان و خاطره «رواق» درباره فعالیت‌های انجمن «رواق» گفت:هدف نهایی انجمن تربیت نویسنده با نگاه دینی است تا از لحاظ محتوایی کارهای با ارزش و غنی تولید شود.

مرتضی احمر، کارشناس کارگاه‌های آموزش داستان و خاطره‌نویسی «رواق» با اشاره به پیشینه این دوره‌ها کارگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: کارگاه‌های داستان و خاطره رواق که از سوی اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود، از سال ۹۹ شروع به کار کرده است که در مجموع ۶ کارگاه موضوعی برگزار کردیم. یک کارگاه مربوط به بخش خاطره با رویکرد خاطره شهدا و 5 کارگاه به داستان اختصاص داشته است.
 
وی ادامه داد: کارگاه‌هایی چون «داستان دینی»، «سبک زندگی اسلامی»، «تاریخ معاصر»، «تاریخ انقلاب و روش داستان‌نویسی از قرآن» با حضور استادان از‌جمله امامیان، محمدی، فاضل و فراهانی برگزار شده است.  
 
احمر اضافه کرد: با تجربیاتی که داشتیم در نهایت به کارگاه تولید رمان رسیدیم و سرپرستی این کارگاه با خانم الهی بود. در بخش کارگاه تولید خاطره هم خانم فرهانی عهده‌دار برگزاری کارگاه بودند. کارگاه داستان‌نویسی خانم جدیدی شروعی دوباره برای نگارش داستان‌نویسی است. افرادی که شرکت می‌کنند کسانی هستند که علاقه‌مند به داستان‌نویسی هستند. 
 
وی به هدف از برگزاری این کارگاه اشاره کرد و گفت: آشنایی با عناصر داستان، آشنایی با تمرین هفت گام نویسندگی و تمرین طرح و پیرنگ‌نویسی از جمله اهداف ماست که امیدواریم طی ۱۰ جلسه محقق شود.
 
کارشناس ادبی داستان و خاطره رواق گفت: هنرجوها با این عناوین آشنایی مقدماتی پیدا می‌کنند و در ادامه دوره‌های تکمیلی هم برگزار خواهد داشت تا نهایتا به تولید رمان و داستان کوتاه برسیم.
 
احمر تاکید کرد: هدف نهایی انجمن تربیت نویسنده با نگاه دینی است تا با توجه به پشتوانه منابع اسلامی و انقلابی از لحاظ محتوایی کارهای با ارزش و غنی تولید شود.
 
وی ظرفیت داستان‌نویسی قم را خوب ارزیابی و بیان کرد: قم با توجه به داستان‌نویس‌هایی که دارد بعد از تهران یکی از قطب‌های داستان‌نویسی است و معمولا در جشنواره‌های مختلف چند نفر از قم به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند که نشان از فعال بودن داستان‌نویسی در قم است.
 
احمر افزود: برگزاری همزمان آنلاین و حضوری کارگاه‌ها را به‌طور ویژه پیگیری می‌کنیم. افرادی که در قم حضور دارند، به صورت حضوری، و افرادی که خارج از قم زندگی می‌کنند به صورت مجازی در کلاس شرکت می‌کنند. این ویژگی به تقسیم عدالت خدمات فرهنگی کمک می‌کند. با این روش به افراد بیشتری می‌توانیم خدمات‌رسانی کنیم. در دوره قبل از بندرعباس و یکی از روستاهای بوشهر هنرجو داشتیم که دلگرم کننده بود. اینگونه افراد از خدماتی که در قم ارائه می‌دهیم استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها