ماهنامه فیلم نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شد. در این شماره و در بخش سینمای ایران، سیناپس و نقدهایی بر فیلم «غریب» و سریال «آکتور» را بررسی کرده است.
پرونده موضوعی که به مفاهیم تخصصی فیلمنامه میپردازد؛ در این شماره به سراغ «نقطه دید» رفته که شامل نوشتههای متنوعی است از جمله: راهنمای جامع طراحی نقطه دید در فیلمنامه، انتخاب صحیح نقطه دید در روایت، چگونه نقطه دید داستان را تحت کنترل بگیرید؟، چگونگی تغییر نقطه دید از روایت کلاسیک به روایت مدرن، گفتوگوی جمعی پیرامون مقوله نقطه دید در فرهنگ فیلمنامه نویسی و غیره
بخش سینمای جهان با سیناپس فیلمهای زندگی، مردی به نام اتو و آر.ام.ان آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با پدیدآورندگان این آثار ادامه پیدا میکند. مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «مردی به نام اتو» و تلفیق دو ایده داستان به منظور ساخت یک ایده عالی دیگر مطالب این بخش به شمار میرود.
فیلمنامه کامل این شماره به «خانواده فیبلمن» نوشته استیون اسپیلبرگ و تونی کاشنر اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی ترجمه شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، گفت وگوی جمعی درباره «خانواده فیبلمن» و نقدی بر این اثر، مطالب پایانی این شماره هستند.
نظر شما