سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
ارائه 35 عنوان از تازه‌های نشر «علوم دریایی» نوشهر در نمایشگاه کتاب تهران

مدیر نشر «علوم دریایی» نوشهر گفت: 75 عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه خواهیم کرد که 35 عنوان آن از تازه‌های کتاب است.

علیرضا امینی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 در محل مصلی، شرایط بسیار خوبی برای ناشران و بازدیدکنندگان به همراه دارد.

وی با اشاره به حضور سه دوره انتشارات علوم دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر در نمایشگاه کتاب تهران، افزود: برگزاری نمایشگاه در محل شهر آفتاب، دسترسی را برای ما و مخاطبان کتاب، سخت کرده بود.

مدیر انتشارات علوم دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه امسال هم در نمایشگاه کتاب تهران حضور داریم، گفت: از مجموع 75 عنوان کتاب که در نمایشگاه ارائه خواهیم کرد 35 عنوان از تازه‌های کتاب است.

امینی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب 1402 سال گذشته پس از وقفه 2 ساله برگزار شد که به دلیل گرانی کتاب، با استقبال چشمگیری روبه‌رو نبود، تصریح کرد: برای رونق نماشگاه کتاب از ناشران استانی دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور یابند تا کتاب‌های بیشتری در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

وی هر 2 شکل برگزاری نمایشگاه کتاب در بخش حضوری و مجازی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در بازدید حضوری از نمایشگاه کتاب، گاهی افراد قصدی برای خرید کتاب ندارند اما قرار گرفتن در آن فضا، افراد را مجاب به خرید کتاب می‌کند.

مدیر انتشارات علوم دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر خاطرنشان کرد: در خرید حضوری کتاب، افراد این فرصت را دارند تا کتاب را تورق کرده و با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید اقدام کنند و نمایشگاه مجازی با وجود اینکه در وقت و هزینه صرفه‌جویی شده و به نوعی توزیع عادلانه در دسترسی به نمایشگاه کتاب است اما امکان لمس و ورق زدن کتاب وجود ندارد.

امینی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت بسیار مغتنمی برای ناشران و اهالی کتاب است اما برای شرکت در این نمایشگاه از اسفند ماه مشغول آماده‌سازی هستیم که خستگی‌های خاص خود را دارد.

وی نمایشگاه کتاب تهران را جدای از منبع درآمدی، محلی برای تبلیغات ناشران استانی دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه را محلی برای معرفی ناشران استانی می‌دانیم و معتقدیم نیاز است دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تبلیغات بیشتری به ناشران استانی اختصاص دهند.

مدیر انتشارات علوم دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر افزود: انتظار داریم از سوی مجموعه متولیان فرهنگی در مازندران، حمایت بیشتری از ناشران استانی صورت گیرد تا منجر به حضور فعال در نمایشگاه کتاب تهران شود.

امینی گفت: چند سالی است نمایشگاه سراسری کتاب مازندران برگزار نمی‌شود و امیدواریم با برگزاری مجدد این نمایشگاه، ناشران مازندرانی و مخاطبان کتاب، از این فرصت در استان بهره ببرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها