دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
بررسی‌های علمی و دستوری در کتاب «یشت‌ها، نیایش‌های اوستایی» صورت گرفته است

پریسا پورمحمدی نویسنده و پژوهشگر ایلامی، درخصوص تازه ترین اثرش گفت: برای کسانی که به صورت تخصصی در زمینه زبان های باستانی ایران مطالعه دارند، کتاب«یشت ها، نیایش های اوستایی» منبع و مرجعی قابل دسترس است، زیرا از نظر علمی و دستوری، تلاش شده در آن بررسی‌های کاملی صورت بپذیرد.

پریسا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: برای کسانی که به صورت تخصصی در زمینه زبان‌های باستانی ایران مطالعه دارند، کتاب«یشت‌ها، نیایش‌های اوستایی» منبع و مرجعی قابل دسترس است، زیرا از نظر علمی و دستوری، تلاش شده در آن بررسی‌های کاملی صورت بپذیرد.
 
وی ادامه داد: در این کتاب تلاش‌شده تا درباره بخش‌های مختلف کتاب اوستا توضیحات کامل و در مورد تحولات تاریخی و پیشینه این کتاب مقدس ایران کهن و محتوای آن اطلاعات جامع و ارزشمندی ارائه شود.
 
وی با اشاره به فصل‌های این کتاب ادامه داد: درباره پنج کتاب یا پنج نسک اوستا و شرایط حفظ و نگهداری آن در دوران هخامنشی و بازیابی آن در دوره های اشکانی و ساسانی در فصل اول سخن رفته و در فصل دوم معنی واژه ها و نام ها و اصطلاحات اوستایی به فارسی به طور کامل ذکرشده است.
 
وی ادامه داد: در فصل سوم به روزها و ماه‌های سال در فرهنگ اوستایی در فصل چهارم درباره هرمزد یشت که نام یکی از نیایش‌های اوستاست و در ستایش اهورامزداست اشاره شده است.
 
پریسا پورمحمدی متولد 1358 و تاکنون از ایشان کتاب‌های هرمزدیشت: آوانویسی، ترجمه، تفسیر، واژه‌نامه (1392)،گاهان،کهن‌ترین سروده‌های زرتشت به خوانش روان(با همکاری حسین اعظمی)،بررسی باستان‌ شناختی ظروف سفالی وارداتی ارمنستان (در قرون نهم تا چهاردهم میلادی) منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا کتاب «یشت‌ها، نیایش‌های اوستایی»، تالیف پریسا پورمحمدی در نوبت اول چاپ در سال 1401، در 201 صفحه و به قیمت 140 هزارتومان توسط انتشارات زاگرو منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها