پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
جلد پنجم «نهضت امام خمینی» به نمایشگاه سی‌و‌چهارم رسید

بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب 1402 تهران با آثار متنوع و جدیدی همچون جلد پنجم «نهضت امام خمینی» و «انقلاب اسلامی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» در نمایشگاه کتاب حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب 1402 تهران با آثار متنوعی درباره تاریخ معاصر ایران حضور دارد.

جلد پنجم «نهضت امام خمینی» به قلم حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، «انقلاب اسلامی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به اهتمام سهراب مقدمی شهیدانی، کتاب «اسناد انقلاب اسلامی» مجموعه شش جلدی، «مجموعه مقالات تاریخی در نقد کتاب الف لام خمینی» و آثار دیگری درباره تاریخ و سیاست در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. 

کتاب «الف‌لام خدمت یا خیانت» مجموعه مقالات تاریخی در نقد کتاب الف‌لام خمینی به نقد کتاب «الف‌لام خمینی» می‌پردازد. در پشت جلد کتاب آمده است: «الف‌لام خمینی عنوان کتابی است که قرار بوده به اصطلاح، شناختی جدید و جامع از شخصیت و سیره سیاسی امام خمینی به دست بدهد اما مع‌الاسف حاوی تحریفات و اغلاط تاریخی فاحشی است که در بسیاری موارد، چهره‌ای مخدوش از امام خمینی به دست داده است.

اقدامات اغراق‌آمیز برخی چهره‌ها و نهادهای سیاسی-فرهنگی در تجلیل از این اثر مخدوش و تحریف‌آمیز، به اثرات مخرب این اثر بر حافظه تاریخی مردم ایران، دامن زد و این همه ضرورت نقد و ارزیابی علمی الف لام را بر نخبگان و مورخان متعهد، متعین ساخت.»

بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب 1402 تهران با آثار متنوعی درباره تاریخ معاصر ایران در شبستان اصلی راهرو 22 غرفه شماره 8 حضور دارد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها