یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
شهدای امنیت کارهایی کردند که قابل باور نیست

نویسنده کتاب «مردان خاکستری» گفت: اگر تمام اطلاعات شهدای امنیت نوشته شود کسی این اطلاعات را باور نمی‌کند، این در مورد همه شهدای امنیت صدق می‌کند، شهدای این حوزه کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند که قابل بیان نیست.

هنگامه امیرپور نویسنده ادبیات پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص فعالیت نویسندگان خانم در ادبیات پایداری اظهار کرد: توصیف دقیق نویسندگان خانم از محیط مصاحبه برای نوشتن در حوزه ادبیات پایداری مؤثر است، این ریزبینی و توجه به جزئیات باعث می‌شود روایت این نویسندگان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به شعار آینده خواندنی‌است، افزود: این شعار نشان می‌دهد که می‌توان از روی نوشته‌ها و تحقیقاتی که برای کتاب‌های مختلف انجام شده است، تجربه‌های زیادی کسب شود که این تجربه‌ها باعث ساخت بهتر آینده می‌شود.

نویسنده کتاب «مردان خاکستری» در خصوص این اثر تصریح کرد: محوریت کتاب مردان خاکستری زندگی شخصی و کاری شهید ناصر محمدی به روایت هم‌رزمان او است که بیشتر مانور کتاب روی زندگی کاری این شخصیت است که بمب‌ساز بودند، در دوره‌ای که کشور تحریم بسیار سختی بود و هیچ کشوری به ما سلاح نمی‌دادید این شهید بزگوار با گروه خود بمب می‌ساختند و در روند ساخت یکی از همین بمب‌ها به شهادت رسید.

امیرپور با اشاره به محدودیت نویسندگان حوزه شهدای امنیت ادامه‌داد: در این حوزه دقت بسیار زیادی لازم است، خاطرات و کلماتی که در این بخش استفاده می‌شود باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، همه خاطرات هم‌رزمان شهدای امنیت ثبت و ضبظ می‌شود اما برای انتشار باید اطلاعات موجود سوخته باشد که بتوانیم آن را روایت کنیم.

وی تأکید کرد: اگر تمام اطلاعات شهدای امنیت نوشته شود کسی این اطلاعات را باور نمی‌کند، این در مورد همه شهدای امنیت صدق می‌کند، شهدای این حوزه کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند که قابل بیان نیست و برای همین باید به توصیف رو بیاوریم که برای مخاطب جذاب باشد و متوجه شوند این شهدا چه کار بزرگی انجام دادند.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها