دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
روایت دیدار؛ از ناشری که به رهبر هدیه داد تا حرف‌هایی از جنس دلتنگی

ناشران مسیر بازدید مقام معظم رهبری در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران درباره دیدار و گفت‌‌‌و‌گو‌های خود با ایشان گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، یکشنبه‌(24 اردیبهشت‌ماه) به همراه فرزندانشان در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرده، از نمایشگاه بازدید کردند و ناشران با ایشان دیدار کردند. ایبنا با برخی از ناشران حاضر در این بازدید گفت‌‎وگو  و آن‌ها از موضوعات رد و بدل شده و ماجراهای آن سخن گفتند:

سحرخیزی که کامروا شد
میکائیل دلفان، مسئول غرفه انتشارات «اسوه» که از ساعت 6 و 30 صبح در محل نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده بود، با شوق خاصی از دیدار با رهبر معظم انقلاب حرف می‌زند و در حین صحبت، دست بر انگشتر عقیق خود می‌کشد.

ـ از خدا 38 سال عمر گرفتم اما چنین هدیه باارزشی نگرفته بودم. هدیه‌ای که با دیدن حضرت آقا کامل شد.
درباره چند دقیقه‌ای که رهبر انقلاب در این غرفه گذراندند می‌پرسم؛

ـ ایشان درباره کتاب‌های نشر و موضوع آن پرسیدند... برای بچه‌‌های نشر آرزوی عاقبت بخیری کردند...
حقیقتا عاقبت‌بخیر شدم.

ما خسته شدیم، آقا کم نیاورد
مسعود پیرمرادیان، مدیرمسئول انتشارات نشر معارف، روایت مفصل‌تری برای ایبنا دارد؛

ـ از ساعت 8 و ربع تا 11 و 30 دقیقه بازدید آقا از نمایشگاه طول کشید؛ تا ۱۲ ظهر اینجا بودند.
ـ ما خسته شدیم اما آقا کم نیاوردند.

مدیرمسئول نشر معارف، می‌گوید: ایشان به شمارگان کتاب‌های غرفه توجه داشتند؛ برای ایشان مهم بود،  وقتی کتاب منتشر می‌شود آیا مردم به آن توجه دارند یا خیر.

ـ حضرت آقا با دقت کتاب‌ها را از نظر می‌گذراندند؛ گفتند اینجا عناوین کتاب‌ها زیاد و متنوع است. برای ایشان توضیح دادیم. ۱۲۰۰ عنوان کتاب برای نمایشگاه امسال آورده‌ایم.

دغدغه رهبری درباره شمارگان کتاب‌ و استقبال مردمی
مدیرمسئول نشر معارف ادامه داد؛ رهبری، درباره شمارگان سوال کردند؛ اینکه این شمارگان کتاب‌ها چقدر است؟
ـ به ایشان گفتم حداقل شمارگان کتاب‌ نشر معارف از 1000 نسخه شروع می‌شود تا ۳ تا ۵ هزار جلد. یا کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» که به شمارگان 50 هزارتایی رسید.

پیرمرادیان از میزان اشراف رهبر انقلاب به مسائل حوزه نشر می‌گوید؛ اینکه برای ایشان شمارگان کتاب و بازار کتاب مهم است.

مدیرمسئول نشر معارف، به خاطره سال 85 اشاره می‌کند که چفیه رهبر را هدیه گرفته بود و در نمایشگاه کتاب سی‌و‌چهارم فرصتی پیدا شد تا ...

ـ سال ۸۵ در دیدار دانشجویی با رهبری، من چفیه ایشان را گرفته بودم. همه این سال‌ها می‌خواستم، من هم به ایشان هدیه‌ای بدهم. وقتی حضرت آقا، از غرفه تشریف می‌بردند که به ایشان گفتم: حضرت آقا، عرض شخصی دارم، می‌خواهم انگشتر خودم را به شما هدیه بدهم.

ـ ایشان هم پذیرفتند. گفتم، فرزند شهید هستم؛ می‌خواهم اجازه بدهید به رسم بوسیدن دست پدرم دست شما را ببوسم ...

مقصد بعدی رهبر در نمایشگاه کتاب، غرفه موسسه بوستان کتاب بود. محمدباقر انصاری، مدیرموسسه بوستان کتاب و رئیس نشر پژوهشگاه فرهنگ اسلامی که در بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب حضور داشت، به خبرنگار ایبنا گفت: رهبر معظم انقلاب در این غرفه نیز درباره شمارگان کتاب و تعداد آثار، تنوع نویسندگان و موضوعات پرسیدند همچنین میزان استقبال مردم از نمایشگاه گفت‌و‌گو کردیم.

آیت‌الله سیدعباس اسلامی کاشانی که زمان بازدید رهبر در غرفه بوستان کتاب حاضر بود هم به خبرنگار ایبنا گفت: کتاب‌های «ترجمه و شرح حدیث کسا»، «نیایش عرفه»، «چیستی دعا» و «عقاید و افکار محیی‌الدین» و «بازخوانی امامت و موعود ادیان» که تالیف بنده است را به رهبر انقلاب هدیه دادم، رهبری به من گفتند: این کتاب‌ها حاصل زحمات شما است که به‌بار نشسته است...

ـ  این لحظات، از بهترین لحظات عمرم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها