یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
برای رسیدن به آینده مطمئن به خواندن نیاز داریم/شهدای مدافع امنیت آینده ادبیات پایداری 

نویسنده حوزه دفاع مقدس معتقد است آثار شهدای مدافع امنیت آینده ادبیات پایداری کشور را تشکیل می‌دهند و می‌تواند آثار بین‌المللی در این حوزه نوشته شود.

محسن شاهرضایی نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص اهمیت ادبیات پایداری اظهار کرد: یکی از ژانرها و گونه‌های موفق ادبیات کشور، ادبیات پایداری است، ادبیاتی که مربوط به جنگ است و با خون شهدا عجین بوده است و بذر آن را ایثارگری رزمندگان در خاک کاشتند و با خون خود آن را آبیاری کردند و حالا درختی تنونمند شده است.

وی با اشاره به شعار آینده خواندنی‌است، افزود: ما برای اینکه به یک آینده مطمئن و توسعه پایدار مطمئن برسیم نیاز به خواندن داریم، خواندن مطالبی که به ما ایده می‌دهند و ما را به ایده می‌رسانند و ایده‌های ما را عملی می‌کنند، که این امر در خاطره دفاع مقدس انجام شده است.

نویسنده حوزه دفاع مقدس ادامه داد: کتابی اخیرا با عنوان «خاطره‌نویسی در زیست بوم دفاع مقدس» منتشر شده است که تعدادی از نویسندگان فعال حوزه دفاع مقدس که بخشی از آن را پیشکسوتان این حوزه تشکیل می‌دهند، تجارب خود از خاطره‌نویسی و ایجاد یک خاطره خوب نوشته‌اند که می‌تواند نگاه خوبی به نویسندگان نسل جدید می‌دهد.

 شاه‌رضایی در خصوص آثار حوزه شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت گفت: شهدای این حوزه‌ها از مهم‌ترین‌ها هستند، به دلیل اینکه با مسئله مقاومت، بیداری ملت‌های اسلامی و حرم مطهر ائمه و بزرگان دین ما پیوند خورده است و نمی‌توانیم از آن بگذریم.

وی تأکید کرد: قطعا بخش مهمی از آینده ادبیات پایداری ما مربوط به آثار شهدای مدافع حرم است، زیرا این آثار می‌توانند بین‌المللی شوند، زیرا یک زبان فراملی دارند و ما را در یک فضای فرهنگی مشترک با سایر مسلمانان و آزادگان جهان مرتبط کنند و باید به این گونه نوپا بیشتر توجه شود.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها