یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
میرهاشمی: سینما به استقبال کتاب رفته‌ است

ایده سینما کتاب از فرصت‌های سینما، برای معرفی کتاب‌ها استفاده بهینه‌ای می‌کند. همیشه تصور بر این است که این سینماست که از کتاب بهره می‌گیرد چه با عنوان دانش‌افزایی و چه به‌عنوان اقتباس؛ اما اکران فیلم‌ها هم به فروش بیشتر کتاب‌ها کمک می‌کند.

سیدجواد میرهاشمی، مدیر انتشارات پژوهش سینمای جوانان ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در طول این سال‌هایی که با خانه کتاب همکاری مشترک داشته‌ایم یک بخش ویژه‌ای به نام «کتاب و سینما» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ایجاد شد. در آن بخش فیلم‌های اقتباسی و یا فیلم‌هایی که مرتبط با صنعت نشر بود را داشتیم. امسال قرار بر این شد انجمن سینمای جوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته باشد. در جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کتاب و سینما را حفظ کردیم ولی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ این عنوان به سینما کتاب تبدیل شد؛ یعنی سینما به استقبال کتاب رفته است.

وی افزود: در این غرفه ۲۲ سانس داریم که در این ۲۲ سانس فیلم‌های متنوعی از جمله انیمیشن، فیلم کوتاه و فیلم‌هایی در حوزه صنعت نشر و همین طور سه فیلم سینمایی پخش خواهد شد. دو سانس ویژه با عنوان فیلم‌های ترویجی کتاب داریم که حوزه هنری، باشگاه سوره و مرکز شیرازه با محوریت معرفی کتاب تولید کرده‌اند.

میرهاشمی در خصوص ایده سینما کتاب در نمایشگاه کتاب تهران گفت: ایده سینما کتاب از فرصت‌های سینما، برای معرفی کتاب‌ها استفاده می‌کند. همیشه تصور بر این است که این سینماست که از کتاب بهره می‌گیرد چه با عنوان دانش‌افزایی و چه به‌عنوان اقتباس؛ اما اکران این فیلم‌ها به فروش بیشتر کتاب‌ها کمک می‌کند. هماهنگی فیلم‌ها به عهده انجمن سینمای جوانان و خانه کتاب بوده و مجری این کار واحد سینمای سیار انجمن سینمای جوانان ایران است. 

مدیر انتشارات پژوهش سینمای جوانان ایران با اشاره به کم‌بودن استقبال در روزهای اول گفت: طبیعتاً چون اولین سالی است که این رویداد اتفاق می‌افتد در آزمون‌وخطا بودیم و  امیدواریم در روزهای آخر که فیلم‌های انیمیشن و فیلم‌های سینمایی اکران می‌شود، استقبال هم بیشتر شود. با توجه به اینکه انجمن سینمای جوان انتشارات هم دارد، پرفروش‌ترین کتاب ما کتاب «داستان‌گویی در فیلم کوتاه» نوشته سعید عقیقی است که به چاپ چهارم هم رسیده است. کتاب‌ «آن سوی کلمات» نوشته محمد قاسم‌زاده، که یک سری مجموعه داستان کوتاه گردآوری‌شده برای اقتباس است و دو کار «کشف فیلم کوتاه» و «هنر روایت» جزو پرفروش‌های انتشارات ما بوده است. به نظر من اگر در اینجا اجازه فروش هم داشتیم، اکران این فیلم‌ها به فروش کتاب‌های انتشارات ما هم کمک می‌کرد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها