سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه کتاب تهران

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، از سی‌‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در بخش ناشران کتاب کودک بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)ُ، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، با حضور در مصلا، محل برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابتدا از بخش ناشران کودک و نوجوان بازدید کرد.
 
در این بازدید محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی، قائم‌مقام سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب حضور داشتند.
 
رئیس‌جمهور در این بازدید از غرفه‌های کانون پرورش فکری، مهرستان،موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، هوپا،  نسیم قلم، نوبهار، مهد علم، موزون و مه‌دور در سالن ناشران کودک و نوجوان بازدید کرد.

در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، ناشران و فعالان حوزه نشر، ناشران درباره «تامین کاغذ یا کیفیت و ارزان قیمت» با رئیس جمهور گفت‌وگو کردند. سید‌ابراهیم رئیسی نیز با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران به زودی خبرهای خوشی دریافت خواهند کرد.
 
بخشی از گفت‌و‌گوی رئیس‌جمهور با ناشران بخش کودک نمایشگاه در این بازدید به موضوع تالیف و ترجمه در حوزه کتاب کودک اختصاص داشت. رئیس جمهور در این بازدید بر«پرهیز از غلبه ترجمه بر تالیف در حوزه نشر» تاکید کرد و گفت: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.      
     
رئیس جمهور، ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم انتقال مفاهیم عالی دانست و بیان کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب‌های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی آسان و ارزان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تأکیدات رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها