چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
«اسناد و نامه‌های امیرکبیر» پرفروش شد

کتاب‌های پر فروش انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شدند. «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه‌نگاری سیاسی در بروجرد» و «اسناد و نامه‌های امیرکبیر» کتاب‌های پرفروش این سازمان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهار کتابِ «صحیفه سجادیه به خط ابراهیم بن علی کَفعَمی»، «شاعر مشتعل» (مصاحبه تاریخ شفاهی با مظاهر مصفا) با تدوین و پژوهش پیمانه صالحی، «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد» براساس تحقیق و پژوهشی از محمد گودرزی و «اسناد و نامه‌های امیرکبیر» با نگارش و تدوین سیدعلی آل‌داود از جمله آثاری است که در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مورد استقبال قرار گرفت و جز پر فروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران معرفی شد.

کتاب «شاعر مشتعل» در قالب مصاحبه تاریخ شفاهی با مظاهر مصفا تدوین شده است.این کتاب به واسطه طرح مباحثی در شیوه های تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه، بررسی تحولات دانشنامه‌نویسی در دوران معاصر، ابتکارهایی در املا و رسم الخط فارسی، سال های حضور در ریاست مجتمع آموزش عالی قم و طرح خاطراتی از زندگی شخصی و حرفه ای او مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

«تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه نگاری سیاسی در بروجرد»؛ دربرگیرنده تاریخ تحولات اجتماعی انقلاب مشروطیت 1285 و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است. پدیدآور این اثر تلاش کرده با تکیه بر اسناد و منابع معتبر تاریخی، شکل‌گیری روزنامه‌نگاری سیاسی در بروجرد، که منطقه‌ای تأثیرگذار در غرب ایران بزرگ است، در بستر تحولات اجتماعی دوره سرنوشت‌ساز میان انقلاب مشروطیت و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را تبیین و گوشه‌ای از تلاش‌های مشتاقانه و شکست‌های روزنامه‌نگاران ایرانی را بازگو کند.

کتابِ «اسناد و نامه‌های امیر کبیر» دارای اسناد و مدارک بازمانده از امیرکبیر شامل مجموعه اسناد امیرکبیر در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، اسناد وزارت امور خارجه، اسناد کتابخانه ‌مجلس، اسناد و مدارک کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، اسناد آرشیو دولتی استانبول و مجموعههای خصوصی وی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها