پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس نمایشگاه کتاب دیدار کرد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی پیش با حضور در مصلا با یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با نهمین روز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در مصلا با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

احمدوند در این دیدار با ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 1402 از  حضور پررنگ مردم نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: نسبت به سال قبل حضور مردم بیشتر شده است، است، فروش کتاب از نظر ریالی و نسخه‌ای افزایش پیدا کرده است، به طوری که تا پایان روز هفتم نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومن کااب فروش رفته است.

به گفته وی، کتاب‌های تخصصی و پزشکی و ناشران بزرگ این حوزه در نمایشگاه حضور دارند، همچنین در سال گذشته پنج هزار و 245 عنوان کتاب در حوزه پزشکی در کشور منتشر شده است.
 
عین‌اللهی نیز در این نشست با بیان اینکه مطالعه کتاب موجب کمتر شدن بیماری آلزایمر در افراد می‌شود، گفت: یکی از دلایل آلزایمر زودرس عدم مطالعه است، مطالعه را جزئی از سلامت انسان می‌دانیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد تمام خانه‌های بهداشت با اولویت مناطق محروم در کشور به کتابخانه و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان مجهز شوند، اجرایی شدن این مساله اعتبار قابل توجهی را می‌طلبد.

عین‌اللهی با بیان اینکه حدود دو هزار خانه بهداشت در دولت سیزدهم به مجموع خانه‌های بهداشت در کشور اضافه شده است، گفت: اکنون به تعداد روستای کشور خانه بهداشت وجود دارد،‌ همچنین با توجه به اینکه برای بهورزان دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود، می‌خواهیم برای ترویج کتابخوانی نیز دوره برگزار کنیم.

در پایان این نشست، احمدوند از نگاه ویژه وزیر به کتابخوانی تشکر کرد و گفت: اینکه مردم متوجه باشند که کتاب در سلامت انسان تاثیرگذار است در کتابخوانی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها