چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
آغاز فعالیت مجله علمی «در آینه پژوهش»/ محفل ادبی شهر نیم‌ور برگزار شد

مرکزی- آغاز فعالیت مجله علمی دینی «درآینه پژوهش»،برگزاری محفل ادبی نیم‌ور و... عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در اراک، مجله علمی معارف دینی در آینه پژوهش در دانشگاه اراک فعالیت خود را آغاز کرد.

این مجله مقالات تخصصی در کلیه زمینه های مختلف علوم انسانی اسلامی مرتبط با رشته‌های معارف اسلامی و زیرشاخه‌های آن به صورت دسترسی آزاد است و مجله به صورت فصلنامه توسط انتشارات دانشگاه اراک منتشر می شود.

مقالات این مجله شامل جدیدترین نتایج پژوهش و تحقیق در حوزه معارف اسلامی و زیرشاخه‌های آن است. سیاست اصلی این مجله بر تسریع فرآیند داوری و تعیین تکلیف مقالات در حداقل زمان ممکن استوار شده است.

برگزاری سلسله نشست‌های آزاد علمی در اراک

اولین جلسه از سلسه نشست‌های آزاد علمی در کتابخانه‌های عمومی اراک برگزار شد.
جلسه پرسش و پاسخ بی حد و مرز در دنیای علم و مقدمات ستاره شناسی با حضور مهدی ثامنی استاد دانشگاه روز دوشنبه، در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه عمومی مهین حصیبی برگزار شد.

برگزاری رویداد شعر روح الله در ساوه

همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) رویداد شعر روح الله با حضور اساتید ادبی و شاعران شهرستان ساوه برگزار خواهد شد

در این رویداد حسن گلختمی از مداحان آیینی و برجسته کشوری و شاعران شهر ساوه شعر خوانی می کنند.اولین جلسه این رویداد عصر پنچ شنبه 11 خرداد،در سالن سلمان ساوجی ارشاد برگزار خواهد شد.

دهم خردادماه، آغاز فراخوان جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت با محوریت استان مرکزی

محمد امین باقری سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در نشست خبری جشنواره ملی فرهنگی، هنری هویت گفت: امروزه در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان با سرگردانی هویتی روبرو شده‌ایم و این سرگردانی منجر به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری های مختلف شده است و تبعات آن را شاهد هستیم. جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت در استان مرکزی با هدف تقویت هویت فرهنگی جوانان برگزار خواهد شد.

پویش طراحی و نقاشی جشنواره کتابخوانی رضوی

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت پویش طراحی و نقاشی از منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور با نشاط کودکان و نوجوانان در پارک انار شهرستان کمیجان برگزار گردید.

تعطیلات تابستانی دانش آموزان ابتدایی و استقبال از کتاب های غیر درسی در استان مرکزی

با آغاز تعطیلات دانش آموزان صف های بلند امانت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و مرکز شماره یک تفرش در هشتم خرداد تشکیل شد.

دانشگاه اراک در لیست موسسات پر استناد برتر دنیا (ESI) قرار گرفت

بر اساس گزارش‌ مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲، تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا در تمام حوزه‌های موضوعی ۸۵۵۷ مورد است و ۴۱ دانشگاه جامع زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این فهرست می‌باشند.

در این گزارش دانشگاه اراک در زمره موسسات پر استناد برتر دنیا در قرار ‌گرفته است. لازم به ذکر است پایگاه شاخص‌های اساسی علم یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی موسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، موسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد. منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است که تعداد استناد دریافتی آن‌ها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسسات است.

دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد برتر ایران در ۱۹ حوزه موضوعی مهندسی، حوزه‌های پزشکی بالینی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و سم شناسی، علوم گیاهی و حیوانی، محیط زیست، بوم شناسی، حوزه های علوم اجتماعی، زیست شناسی، زیست شیمی، علوم رایانه، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، حوزه های فیزیک، ایمنی شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات، میکروبیولوژی، روانپزشکی، روانشناسی حضور داشته‌اند که دانشگاه اراک در دو حوزه مهندسی و شیمی در بین دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایرانی پر استناد برتر دنیا قرار گرفته است.

محفل ادبی شهر نیم‌ور در طبیعت باستانی آتشکوه

نشست ويژه انجمن ادبي كتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهر نیم ور به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت عصر روز سه شنبه در دل طبيعت باستاني آتشكده آتشكوه شهر نيم و باحضور شاعران، نويسندگان و اعضاي انجمن ادبي در طبیعت آتشکوه برگزار شد.

دراین محفل اعضای محفل اشعار و مطالب خود را قرائت کردند.